randome tankar......

Solglasögon är till för att se solen och ljuset mörkare..
lite randome enligt mej, men det kan vara bra vissa situationer..
Men om man tänker ett par solglasögon som ett skydd från ljuset kan det vara en helt annan symbol.

Tänk om man aldrig mött ljuset,
utan man har gått runt med sina solglasögon
och sett allt från ett mörkare perspektiv hela livet?
Detta kanske man har gjort om man inte mött ljuset, Gud.
gud är ljus och inget mörker finns i honom,
så du som har "solglasögon" på dig, TA AV DOM!
du kommer möta ljuset om du bara vågar ta steget att
se ljuset, att uppleva ljuset, att uppleva GUD.

ni kanske undrar hur jag kom att tänka på detta?
ja var i Jkpg igår och köpte bl.a. ett par nya solglasögon^^
och just nu började jag tänka på vad solglsögon egentligen är till för:
att ta bort luset från våra ögon så vi inte blir bländade.

Men jag har tagit av mina "solglasögon".
Jag BLÄNDAS av Guds härlighet och jag lever mitt liv med Honom som mina fötters lykta,
Han gör fotspåren som jag sedan väljer att gå i,
Han är min guide genom livet.
Han tar mig till nya platser,
men även gamla platser där jag känner mig fullkomligt trygg.
Han ger min vardag äventyr och upplevelser som jag inte kunat uppleva om jag inte
tagit av mig mina "solglasögon" som skymmer ljuset och därmed Gud.
Alla vet att solen ändå tränger lite igenom de mörka glasen på solglasögonen,
och likaså gör Guds ljus,
men man kan inte uppleva Guds ljus fullkomligt
om man inte tar av sig sina "solglasögon" och börjar leva i ljuset,
I ljuset som reflekteras från himmelen ner till jorden.

Ta av dig dina solglasögon.

Njut i ljuset från Gud.

Han älskar dig.

och även om DU intre tror på GUD tror GUD på DIG!

Tack för mej :)

ha de bäst!

Gud välsigne er! <3







Kommentarer
Anonym

Asså jag tycker att det är härligt att du har något du tror så starkt på, jag önskar att jag kunde tycka och tro som du gör, men det gör jag inte, jag kan tyvärr inte ta av min "glasögon" och ser in i ljuset, dör mitt liv är fyld av mörkret...

2011-04-10 @ 16:21:32
Anonym

*för

2011-04-10 @ 16:22:17
Sara :)

Fint sagt! :)

2011-04-10 @ 16:38:03
Anonym

precis så det är..

2011-04-10 @ 16:39:13
Isabella A

så sant! fruktansvärt bra skrivet min ängel:D

gud bara lyser rakt igenom dig så när folk ser dig vill de också ta av sig sina solglasögon! jag fick oså en sån känsla när jag träffa dig för typ ett o ett halvt år sen. när jag lärde känna dig. du va så fri o glad o de bara lyste gud ifrån dig! du är underbar och ett stort föredömme för måånga! ber för dig syrran:) löv ju <3

2011-04-10 @ 19:13:00
Sofia:)

anonym: vem du än är så vet jag att Gud har en plan för dej om du någon gång tar av dej dina "solglasögon", ber för dej :)

tack ni andra, det värmer :) <3

2011-04-10 @ 20:48:52
URL: http://sofiadelhag.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0