plugg+jullov snart+spontan tankegång.

Hejsan hoppsan fina människor! :D

det glädjer mej att ni läser ;)

 

sitter nu i mitt kök vi datorn och har just gjort klart en engelska redovisning *pust!*

så sjukt gött att va klar! ;D

det är mycket som ska bli klart såhär innan jullovet,

men det är nästan värt lite slit nu för att sedan gå på det underbara jullovet<3

 

dock synd att snön har smält nu! men jag tror att jag överlever julen eftersom att jag drar

med släkten mot FJÄLLGÅRDEN! underbart :D

 

imorron blir det skola, julklapps handling, min systers lucia tåg i jkpg! :) trevligt värre va x)

 

och nu var jag iväg en liten stund mitt i bloggskrivandet för att kolla på ett bröllop på

bonde söker fru.. SÅ SJUKT FINT! dom såg så kära ut så man blev helt lycklig!

fick plötsligt lust att skriva en liten spontan tankegång, man nog läsa det som en dikt också tror jag.. men men!

nu kommer det!

---------------------------------------------------------

snön kom och försvann,

snälla du var inte som den.

 

du kom, men smält inte bort.

snälla du, smält inte bort!

 

så kan det vara med en relation ibland,

kärlek eller vänskap kvittar,

ibland rinner det bara iväg,

smälter likt snön i mars och början av våren.

 

men varför blir det så?

det är ju inte olagligt att älska någon,

det är inte olagligt att älska sina kompisar,

men varför försvinner det ibland?

vänskap håller inte alltid, inte förhållanden heller,

och vad är det som gör det?

 

de vanligaste svaren är "jag hade inte känslor för den personen längre."

"jag är inte lika kär längre"

men jag tänker såhär, som Celine Dion (tror jag) sjunger:

"When I fall in love, it will be forever, or I never fall in love."

 

Visst, jag har varit ihop med en del, men det har ofta "brustit" från något håll.

kärlek kan inte ta slut, för i så fall är det inte äkta kärlek.

det kanske i så fall är en förälskelse, men inte kärlek.

det tänker jag på ibland.

 

Kärlek kan vara mycket.

Kärlek, vänskap, kan vara ett "hej" att man bryr sig om någon,

kärlek behöver inte alltid vara den där pirriga känslan när man der DEN DÄR personen,

det kan vara annat också.

ett snällt ord, ett leende, ett grattis på en födelsedag.

 

Om alla en dag i hela världen bestämde sig för att vara kärleksfulla,

ungefär en dag per år, precis alla, då skulle världen se annorlunda ut.

väldigt annorlunda.

tänk efter själv! fatta va härligt med en dag där alla bara är allmänt goa?

-------------------------------------------------------

jaa.. sånt här tänker jag på en vanlig torsdagskväll,

men nu måste jag plugga vidare och ta en dusch och lite annat,

så ni får ha de så bra!

 

 

Blessings;D

 

// Fia

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0