en resa till! :)

Hej på er! :D

Blir ett ganska kort inlägg,
är bara hemma och vänder x)

Har haft en härlig period i Öresrum med härliga släktingar och familjen :)
Det har varit mkt skratt, mycket mat (som vanligt när vi träffas med släktenxD),
inte så mycket bad tyvärr, men det har varigt mycket härligt allafall ;)

Åkte runt lite runt Habo trakten igår och fick höra lite om gamla släktingar,
det var ganska intressant,
kanske inte det roligaste man kan göra, men det var helt okej
och kul att höra om;)

Imorgon ska vi dra med husvagnen till Nora/Uskavi och träffa släktingar i Nora och Örebro :)
Kommer bli jättemysigt :)


Tycker det är så gött ibland att bara liksom vara,
inte behöva göra något speciellt,
sitta vid pianot och trycka ner lite olika tangenter och sjunga några ord från sitt hjärta,
det är verkligen härligt enligt mej..:)
Just nu har jag mycket blandade känslor inom mej,
men det antar jag tillhör livet..:)
Det finns folk som har det mycke värre än mej,
så jag borde vara tacksam att jag har det som jag har det.
det borde vi egentligen tänka mer på,
vi har det så bra.
Det finns folk som har det värre än oss,
och ändå klagar vi på att vi t.ex. inte har något att ha på sig när man har 20 tröjor,
tänk att i en annan del av världen kanske ett barn i din ålder fryser ihjäl för att hon/han inte har någon tröja?
världen är grym.

Livet gav Gud till oss som en gåva,
men många förstår inte vilken gåva vi har fått.
Han skapade livet,
Han är min guide,
varför kan Han inte vara din också?
Gud skapade världen till oss för att vi skulle ta hand om den,
Han gav oss livet som en gåva,
liksom tro hopp och kärlek.
Vad gjorde vi?
Jo, se dej omkring,
kolla på nyheterna.
Vad händer med världen?
kolla!
DU kan vara med och förändra det.
Det är vårt ansvar,
det är vår gåva från Gud till oss.
jag har hört om en man som snackade med Gud,
verkligen SNACKADE med Honom.
jag minns inte vart jag har hört det eeller vad de pratade om men i alla fall..
Han berättade sedan för några av sina vänner om detta mötet med Gud,
och någon frågade honom:
-Men, varför frågade du inte varför Han inte gör något mot jordens alla problem som fattigdom, svält och krig??
då svarade mannen:
-jag var rädd att Han skulle fråga mig likadant..

Så är det,
Han frågar oss varför vi inte gör något,
vi som har det så bra!
varför gör vi inget??!

alla snackar om "Världens undergång 2012",
det tror inte jag på,
och förlåt att jag skriver det,
alla som tro på det,
men det stå i Bibeln
att inte ens Änglarna, Helige Ande eller Sonen vet när jorden pånyttskapas,
bara Fadern vet.
Bara Fadern, bara Gud vet när Det händer.
Ingen utom Fadern vet nog egentligen VAD som kommer att hända,
men jag tycker det är lite idiotiskt att folk verkligen tror på att Jorden går under 2012,
jag tror inte den går under btw,
jag tror att Världens folk får ny syn på världen.
Jag tror Sonen komemr tillbaka.
Kanske inte 23 December 2012, som det stod i min historie bok eller var det var,
men någon gång,
En dag,
och jag hoppas att jag får träffa Honom här på jorden,
att få se vad som händer!

Jag har verkligen en dröm,
och det är att världen ska bli frälst.

Amen!

det blev inte ett så kort inlägg märkte jag x) men hoppas ni orkar läsa :)

Gud välsigne er,
och jag hoppas något av det i denna text sagt er något :)

Jag ber för dig:)

Puss!

// Fia :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0