fin kväll:)

Halloj! :)

Otroligt fin kväll det var idag! :D
har varit lite växlande väder hela dan, regn, blåst och sol,
men jag har varit glad hela dan ^^
det enda positiva med regn är att jag får ha på mej
min mysiga regnkappa som jag ÄLSKAR! ;D
det är även mysigt med regn när man ska somna eller något,
men INTE när man har lust att åka longboard till skolan,
går ut genom dörren och just DÅ börjar det regna :(
lite surt :(
kan man tycka...
de tyckte jag..
men sen sprang jag in och tog på mej min regnkappa
och då blev jag GLAAAD igen XD
men ändå en smula sur^^

som vanligt så tänkte jag väldigt mkt,
gled runt på gatorna i solnedgången,
lyssnade på funk och annan skön musik,
och njöt av livet helt enkelt:)

Har ni sett att syrénerna slått ut?
de märkte jag^^
underbart.
egentligen är alla som en blomknopp när man föds..
knoppen slår ut för var dag som går,
sakta, sakta.
de vackra kronbladen sträcker sig efter solljuset och törstar
efter levande vatten som flödar.
Knoppen fortsätter att slås ut, sakta, sakta.
kronblad för kronblad.
de blanka mörkgröna bladen börjar också utvecklas.
en blodröd ros börjar ta form.
Detta är livet.
Stjälken som här och där har sylvassa taggar är lite motgångar
som syns sen på rosens utseende,
bladen är alla bra tillfällen som fått en att verkligen
leva och njuta av det.
Sen kommer foderbladen,
dedär bladen som häll inne kronbladen innan de var
färdiga att släppas ut och få ta del av solljuset,
detta är människorna och Jesus.
De ger dej av ljuset, så mycket som du är redo för.
Ty Gud är ljus.
Gud kan vara som en stilla bris som blåser förbi ditt öra,
men det var Han som valde i vilken takt DINA kronblad skulle utvecklas.
Till sist så slår denna blomma ut.
De vackra kronbladen riktigt strålar i ljuset från
solen, Gud.
strålarna tränger in i blomman och gör den starkare,
ända tills den dagen den har fått nog av världens solljus,
och istället flyttar upp till ljuset själv.
Blomman vissnar,
men den spred skönhet och glädje när den väl var
på jorden,
och det hjälpte fler blommor att växa,
genom att denna ros reflekterade ljuset,
reflekterade Gud.
alla rosor vissnar en och en,
men då kan vi vara säkra på att de växer upp någon annan stans,
och där behöver de inte längre växa upp,
de bara lever där.
de fortsätter växa inom sig,
men de är redan utvecklade.
Gud hjälper dem att växa ännu mer inom sej,
de får leva i världens vackraste trädgård,
där Gud är trädgårdsmästare,
och vid sin sida har Han Jesus,
Helige Ande fyller blommorna med flödande vatten och
frid och ännu ett liv.
Gud tror och vet att du kan växa med hjälp av Honom,
Han tror på DEJ.
Tror du på Honom?

Nu måste jag sluta skriva, är så fett trött.
hoppas ni fattar vad syftet var med min lilla text:)

Gud välsigne er!

Tack att ni läser:)

// Fia ;)<3








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0