Hjälp.

Alla behöver vi hjälp.
Ingen klarar sig själv!
Egentligen är alla beroende av alla..
Om man inbillar sej att man kan göra allting själv,
kommer det typ aldrig gå som planerat..
Idag är det onsdag, och det betyder (iaf varannan vecka)
reklamutdelning!
Och som ni som läst min blogg innan kanske vet,
så får jag väldigt mycket insperation på mina rundor runt i anebys kvarter^^

Idag var det GALET varmt,
cyklade runt i sommarkläder, solglasögon och foppatofflor^^
mysig blandning^^
men en sak jag kom och tänka på nu,
va att just när jag skulle dela ut till ett hus,
så var han som bodde i huset mittemot ute,
och så sa han till mej:
"jag kan ta en, så behöver du inte jobba lika hårt"
ungefär så sa han i alla fall..
och å började jag tänka, det är SÅ vi ska göra.
Bära varandras bördor, står det i bibeln,
alltså ska vi hjälpa varandra!
han som sa det, ingen aning om vem han var,
men han kunde ta det som jag skulle dela ut,
ta en liten del,
och det gör skillnad.

Detta är typ som en liknelse med hur vi ska sprida vår tro.

han sa:
jag kan hjälpa dej,
jag hjälper också till med din reklam.
om en hjälper en annan,
blir det mindre jobb för den som jobbade från bån början.
När Jesus gick på jorden spred Han vidare Guds rike,
folk började lita på att det Han sa var sant,
och de hjälpte Honom dela ut Hans "reklam"
Och detta har alla som tror fortsatt med,
spridit Guds rike på jorden,
genom att dela ut "reklam"
Berätta om Jesus,
hur Han dog för våra synder och hur vi kan bli frälsta
och få evigt liv om vi TROR på Honom.
Tro, Hopp, och Kärlek, och störst av dem är kärleken.

Tänk på det.

Gud tror på dej,
Gud älskar dej,
och Han vill att DU ska älska och tro på HONOM

Vill du ta steget?

Gör det.

Ditt liv kommer förändras positivt.
Har du någon gång undrat, varför ger dedär kristna ALDRIG upp
sitt eviga spridande av evangeliet och Jesus?
Jo, för att vi har HOPP.
Vi TROR.
och vi vill att du ska hjälpa till att dela ut reklamen.
Vi vill att du ska vara dendär som säger:
"Jag kan ta lite, så det inte blir lika mycket jobb för dej."
Föra evangeliet vidare.
Föra tron på Jesus Kristus vidare.
Föra kärleken vidare.

Gud är kärlek.
Gud är Hopp.
Vi tror.

Amen!

Gud välsigne dej :)

// Fia :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0