livet:D

Tja på er! :D

Dagen igår var helt FANTASTISK! :D
Började med återträff:
där vi bl.a. först hade en "teater-tävling"
fast det var inte direkt en tävling,
vi delades in i två grupper,
och så hade vi 40 min på oss att sätta ihop en mini-musikal/teater :)
Våran hette "Snyggvit" och var en modern verision av Snövit ungefär ^^
det var galet kul,
båda grupperna var lika duktiga :)
alltså... GRYMMAST!
Kulturekare=bäst.
kollade på Peter Pan-filmen också,
alltså själva musikalen vi alla var med i på film^^
kunde inte sluta gråta efteråt,
fick sån känsla!
Medans vi såg på filmen fick jag PRECIS dom känslorna
jag hade när jag stod där på scen,
och även när jag inte var på scen visste man precis vad man gjorde
bakom scen just vid det tillfället:)
det blev så starkt på ngt sätt,
tårarna kunde aldrig sluta rinna :')
det är en sån stor tomhet när man inte får träffa alla
dessa underbara männiksor varje vecka..
Jag kom ihåg att under föreställnings tiden sa jag typ tuuusen ggr till mej själv:
"Sofia, ta vara på denna tiden, den kommer aldrig igen"
men jag fattade aldrig riktigt hur tomt det skulle vara utan alla..
det fattade man däremot när man vaknade upp och insåg att drömmen försvunnit bort.
Bort, ut i rymden, mot den andra stjärnan åt höger..
och sedan rakt mot gryningen..<3
Om man ändå kunde flyga igen!
Flyga tillsammans med alla underbara Peter Panare till Landet Ingenstans.
Jag har hört det sägas att människor kommer in i våra liv för EN anledning,
att lära oss något.
och vi är ledda till dom som hjälper oss mest att växa, om vi tillåter dom
och hjälper dom i gengäld.
Jag vet inte om jag tror att detta är sant,
men jag vet att jag är vem jag är idag för att jag kändt er! (Kultureken)

snabb och slarvig översättning av en låt jag sjöng till alla underbara syskon på Peter Pan-avslutningsfesten.
började typ gråta själv när jag sjöng den,
för jag insåg att dom i kultureken verkligen fått mej att växa.
Om inte Kultureken satt upp "Annie" 08/09 eller Peter pan 10/11, vem hade jag varit då?
Hur hade jag klarat mej utan alla dom?
Va tråkigt livet hade varit!

Tack Gud för alla underbara männiksor runt mej,
Amen! <33

Dagen fortsatte sen med en fantastisk konsert med barnkören "Sprudel Jubel" :)
As mysigt! :D
Dom är så GALET duktiga dom tjejerna :D
alla har talang :)
det är så kul att lyssna på dom,
Man blir så GLAAAAD :D

på kvällen sen väntade Ungdomscafét med Systern Hanna, Hanna S, Jesse, Simon, Simon, David etc. :)
Trevligt, mycket trevligt ^^
synd att det tyvärr inte kommer så mkt folk till Ungdomscaféet längre :(
Förut var det typ fullt där hela tin, men inte längre..
samma sak med 19.07.. vad händer liksom?
antar att anebys ungdomar tyvärr har blivit lite latare på sista tiden...
synd :/

Dagen idag har varit mysig:)
Vaknade runt 1 tiden av att mamma väckte mej ^^
Lite... annorluda^^
brukar inte sova sååååå länge ^^
Sen åt jag lite frukost och lite så,
sen drog jag till härliga människor i Kollektivet på loppis :)
Hittade en as gullig kjol och ett linne,
och lite noter till systern ^^
plus att jag fick ett sår på knät som en liten extragrej sådär^^
Andra gången jag åker longboard, första gången den drar iväg från mej ^^
de va inget farligt, men ändå liksom XD

Ikväll ska vi dra in till Jkpg på Vineyard möte (Y)
det tackar man inte nej till :)
ska bli kul :D

Hoppas ni också haft en bra dag! :)

Gud välsigne er alla :)

Guds rike kommer,
vill ni hjälpa till att dela ut reklam med mej och alla andra?
Hänka, det är så fett värt:)

Puss på er! <3

// Fia :)














Kommentarer
Moa

hej fina och söta fiah!<3

Säger detsamma, vad hade man varit utan alla underbara människor? ville bara säga att jag saknar dig och du är underbar ;D puss!

2011-05-21 @ 22:51:15
URL: http://moarundberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0