Gött :D

Helluuuu folket! ;)

 

det blev visst inte så många inlägg förra veckan,

men men, nu kommer ett iaf! ;)

 

Förra veckan var TOPPEN!

hade jätteroligt på aktivitetsdagarna,

då vi bl.a. dansade Zumba fitness och övade till maratonkonserten,

härlig vecka helt enkelt! :D

 

i helgen har jag varit i fina staden Örebro,

och där har jag hälsat på farmor och farfar,

på lördagskvällen träffade jag och min syster två teenstreet kompisar,

Elia och Hanna, hade en otroligt go kväll! :D tack hörrni, diggar er! ;)

 

Idag har jag och min syster slappat, kollat på glee typ hela tiden,

strykt kläder, gått en promenad och lite så ;)

haft en riktigt bra dag helt enkelt!

 

 

man kan lugnt säga att hösten är här,

och det är så SJUKT SKÖNT med höstlov!

man känner sej fri på något sätt,

inte för att man känner sej isolerad eller nått sånt i plugget,

men det är så skönt att kunna göra vad man vill ett tag så man pallar resten av terminen sen!

 

Jag är så sjukt tacksam att Gud skapade MUSIK!

vem skulle jag vara utan min musik?!

det undrar jag verkligen.. musik uttrycker så mycket!

den kan få en att må bra, så bra att du bara skulle vilja dansa och hoppa av glädje!

den kan få dej att gråta, för att den berör ditt innersta, dina innersta gömda känslor.

den kan få dej att sjunga med, och njuta av låtens text för att du kan varenda litet ord.

den kan framför allt få dej att minnas, eller att glömma.

en låt kan påminna dej om en person, eller om en stund i ditt liv,

som kanske bara du vet om.

kanske en person du älskat och förlorat, kanske en stund i ditt liv som du

vill glömma bort eller vill komma tillbaka till,

musik kan innefatta så mycket!

musik kan få en att känna så mycket!

tycker det är ganska coolt att en sång kan få en att gråta,

några få ord,

några få toner,

några få ackord,

och sen...kommer tårarna.

lyssnar just nu på musik från musikalen Ghost,

och det är nästan så jag sitter här och gråter asså!

det är sjuukt hur man kan få in så mycket känsla i låtar!

Musikalen handlar om ett par, som är jättelyckliga,

och tragist nog så dör killen i paret,

men han stannar kvar på jorden i form av ett spöke,

för att han älskar hans tjej så mycket att han inte kan lämna jorden.

lyssna på musiken från Ghost, så sjukt underbar!

 

det var lite ord om musik,

och ibland när jag lyssnar på musik eller sjunger en låt,

så känner jag att det rör precis mej.

tror nog många har varit med om det,

att när man har lyssnat på en låt har det klickat till i hjärnan typ,

och man har tänkt:

"men, detta handlar ju om mej..?!"

det känner jag ganska ofta typ,

och man blir ibland helt ställd!

tycker det är så coolt,

och vissa tillfällen när det händer känns det för mej

som att Gud har låtit mej lyssna på just den låten,

för att visa mej att det är folk som sitter i precis samma situation som mej själv.

Det är alltid skönt att veta, man är inte ensam här i världen.

Gud är alltid med mej, och det vet jag.

Plus att alla människor runt omkring också är med!

vi lever i samma värld,

vi lever under samma himmel.

 

musik är gött helt enkelt :)

 

Det var de jag ville skriva denna afton :)

 

Imorgon ska jag dra till Linköping och hälsa på två av mina kusiner,

Anna och Jossan, tillsammans med mormor och min syster Hanna :D

 

 

Ha det gött folket! :)

Blessings!

 

Puss!

 

//Fia ;)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0