hoppla! x)

Hejsan hoppsan folk!
såg nu att det var ett tag sen jag skrev,
brukar inte vara en veckas uppehåll,
har haft väldigt fullt upp kan man säga, så det är nog det... ;)

Hoppas det är bra med er,
även om ni kanske är lite frusna i höstrusket ^^

dagen har varit bra,
livet rullar på kan man säga..
det är egentligen inget speciellt som har hänt idag,
en helt vanlig dag helt enkelt..

just nu går jag runt i min rosa-vit randiga ziperall och mina
röda, otroligt sköna, tofflor och bara myser :]
sitter och tittar ut genom fönstret,
och därute öser regnet ner...
kan köra en liten spontan dikt!
skriver nämligen kärleksdikter på engelskan,
och då kan man väl lika gärna skriva en dikt på några rader nu ^^

................................................................................................

Regnet öser ner utanför

De grå molnen gör det omöjligt att se den blå himlen
som döljer sig bakom dem

De bruna, röda, gula och orangea löven täcker marken

Solen känns som om den är bortplockad från himmelen

Det är höst

Kommer regnet någonsin sluta falla?

Kommer luften någonsin sluta att kallna?

Kommer blommorna aldrig sluta att vissna?

Kommer mitt hjärta någonsin sluta slå så fort och sorgset som det gör just nu?

Kommer min saknad efter din famn gå över?

Jag undrar varför vi var tvugna att säga hejdå

Jag undrar varför allt var tvunget att ta slut så fort

Jag är fylld av längtan efter att få träffa dig igen

Men det dröjer

kanske jag får träffa dig när blommorna igen står i knopp

när luften blivit varmare och

när regnet slutat att falla?

Kanske snart

kanske om en evighet

Men en sak måste du veta,

att jag väntar på dig.

..........................................................................................

hihi, det blev en ganska lång dikt märkte jag nu^^
bara fortsatte skriva,
men sen kom jag på ett slut,
alltid kul att skriva av sig lite
testa ni också!

Skriv om något helt randome eller något som finns i dina tankar just nu,
låt fantasin flöda, eller låt ditt hjärta styra pennan.
du behöver inte visa det för någon,
bara skriv.
Det är en sån skön känsla efteråt,
jag lovar :)

nu får ni ha en fortsatt trevlig eftermiddag och kväll

själv ska jag fortsätta mysa i min ziperall och mina röda tofflor ^^



puss på er:*

och Gud välsigne er alla :)

//Fia :)


dagens bild, dagens bild, schalalala dagens bild x)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0