ord.

Goddag fina människor! :)
eller godafton kanske låter lämligare halv tio på en söndagkväll.. ^^

Hoppas det är jättebra med er,
själv mår jag bra och njuter av att hösten är här :D
tycker det är en sådan underbar förvandling från sommer till höst,
och sen från höst till vinter,
det är så vackert! :D
och sen kommer våren med dess knoppar,
älskar naturen! :D

Helgen har varit jättehärlig,
dock lite för mycket fika x)
mår en aning illa nu av allt fika som jag har ätit,
pappa fyllde år i lördags,
alltid gött med födelsedagar! :D
God mat, och tårta,
mys! :)

Idag har jag mest hängt i kyrkan,
eller, de har jag gjort typ hela helgen ^^
men ändå..
det är så sjukt gött att ägna helgen åt Gud :D

och jag kom och tänka på en grej i veckan..

Lovsång.
All lovsång låter vackert i Guds öron.
Du kan sjunga allt från barnvisor till metal,
och Gud tycker det är fint.
Jag lever till Guds ära,
och jag vill lovsjunga honom med allt jag gör.
Lovsång är så galet mycket olika saker!
allt från att vara tyst och blunda, till att göra någon glad,
till att kanske äta sockervadd!
Haha, okej, dedär med sockervadd lät asflummigt,
men jag ville bara framföra att man kan göra allt och lite till
till en lovsång och lova Gud med det.

Jag började tänka på en grej som händer ibland,
och det är att någon som håller i lovsången i kyrkan efteråt frågar:
"Hur tyckte du det gick? Det lät väl inte dåligt?"
och det har ajg liksom också frågat, men jag kom på
att jag struntar i om det låter skit,
jag struntar i om det låter helt bedrövligt,
för i Guds öron låter det bra!
Det är Honom vi ärar genom lovsång,
och lovsång är ingen konsert,
det är TILLBEDJAN!
det är att lyfta upp Gud,
för att Han är värd det!

Till alla er som leder lovsång:
Leda lovsång betyder att man leder någon annan i lovsång,
så det jag har sagt nu om att sjunga falskt och Gud
tycker ändå det låter bra,
gör ert bästa,
för självklart tillber ni men ni hjälper även andra att tillbe,
och en del kanske inte kan lovsångerna,
och då måste de ha någon att följa,
så gör ert bästa,
och strunta sedan i om någon av er tog ett ackord fel,
eller missade en ton här eller där,
för det är Gud, Kungarnas Kung, vi ärar,
och det är Hans åsikt ni ska gå på,
inte församlingens,
för de sjunger med er.
Ni sjunger till Guds ära,
och tillber Honom.
Led församlingen i lovsång,
sjung i Jesu namn,
med hjälp av Helige Ande,
till Fadern.
Amen.

Ha en bra vecka,
och anledningen till jag inte skrivit på ett tag nu,
är för att jag har ganska mycket plugg :3
men håll utkik på bloggen om det finns något nytt inlägg ;)

Tack att du läser!

Blessings!

// Fia :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0