GOTLAND och annat gött :D

Hejsan hoppsan folket! :)

i fredags kom jag hem från en helt underbar klassresa
med min fina klass :D
Har varit på Gotland från onsdag till fredag och haft det sjuukt gött! :)
Häng me klassen, mycket chips ^^, cykelturer längs havet,
lummelundagrottorna... ni hör ju mysigt vi har haft det! ;)
man va dock lite seg när man kommit hem sen,
saknar resan redan asså:/
men men, så kan det vara! ;)
de va gött att hitta på något med klassen i alla fall,
och till er i min klass som läser detta:
TACK FÖR EN HELT AWESOME KLASSRESA! :D BÄSTA KLASSEN EVER<3


igår så va jag på 19.07s "start för hösten",
sjukt mysig kväll :)
lite av vad som hände var att sjukt goa band spelade, sumobrottningsmatcher, fika och t.o.m. lite "Allsång på stalpet"! ;)
det var en sjukt go kväll och Gud var med,
det var jättekul :D
har även träffat dom nya bibelskoleleverna,
måste lära känna dom,
verkar va en sjukt go klass som har börjat ute på ralle :D
var även på gudstjänst där dom medverkade i morse,
mycket trevligt :)

har haft en go dag idag!
Har hängt med Gud,
åkt longboard,
cyklat,
käkat glass med mysigt folk :D
köpt cabaréfilm,
spelat piano,
ätit stekta kantareller (HIMMELSKT!)
och mycket mer! :)

märkte nu hur mycket jag hunnit med idag..
alltid kul när man hinner mycket! ^^

har även tänkt mycket idag,
vilket är både negativt och positivt..
när jag väl börjar grunna över vad som hänt i sommar eller i år över huvut taget
så tänker jag ofta lite för mycket..
om ni var jag så skulle ni fatta vad jag menade,
men det är svårt att förklara..

en grej som jag tänkt över är att två gånger denna helg har jag hört folk snacka om
krukväxters koppling till människan och Gud.
Alla krukväxter behöver olika mycket sol, vatten, omtanke och näring.
samma med vi människor fast vi översätter sol, vatten och näring till något annat.
Sol, solen är ju en ljuskälla och min ljuskälla är Gud och Guds närvaro.
Vatten, Andens levande vatten som fyller oss med glädje, hopp och tro.
Näring, Predikningar, vittnesbörd, allt som är sånt som folk vill få fram som handlar om Gud.

vi behöver olika mycket av Gud för att vi ska kunna vara säkra på vår tro.
för att kunna tro.
Gud vill hänga med dig, det är inte alltid så att vi vill hänga med honom,
men han vill alltid hänga med oss.
Gud älskar just DIG!
och jag vet att jag sagt det mååånga gånger,
men det är sant.
det är därför jag fortsätter säga det om och om igen,
för att DU ska inse att det ligger något i det!

Andens vatten fyller mej med styrka inom min tro,
så att jag vågar stå upp för min tro, mer och mer.
jag är som en krukväxt som behöver mycket vatten,
för det är så lätt att liksom bara glida ifrån och bara leva med sig
själv och glömma att Gud är en del av min dag.
Ett mål jag har är att få in Gud i allting,
i min vardag.
Han är redan en del av min vardag,
men jag vill verkligen leva med Gud.
alla behöver vi olika mycket vatten,
alla behöver vi vattnas olika mycket och olika ofta,
precis som växter :)

Näringen får man av andra kristna.
av vittnesbörd,
och det kan man också få för mycket av.
jag vet, det låter konstigt,
det stärker väldigt mycket hos mej att höra mycket vittnesbörd,
men för andra så tänker dom kanske:
"varför händer det saker med dom, och inte med mig? Gud kanske inte vill ha med
mig att göra.."
alla måste få höra allt som dom måste få höra för att tro.
alla måste sprida sin tro,
för t.ex. om man hejar på.. vi kan säga något hockeylag,
då håller man antagligen inte tyst om det,
inte går på matcherna eller liknande,
man berättar ju liksom:
detta laget hejar jag på, för jag tycker dom är bäst!
samma sak med din tro.
Jag hejar på Jesus.
för jag tror på honom.
Lika väl som du kanske tror på ditt favvo lag inom din favorit sport eller
något liknande,
jag TROR.
jag hoppas.
Jag VET att Han fins och jag vet att en dag
kommer Han att vinna.
Han har vunnit, han vinner och han kommer att vinna.
han var och är och kommer.
Han är grym och det är min pappa.
Jag får vara Hans barn,
och det är jag så sjuuukt tacksam över!

"Om en krukväxt får för mycket vatten,
då ruttnar rötterna och växten kan inte hållas uppe.
Vissa växter bär frukt,
andra vackra blommor.
vissa behöver lite vatten,
vissa behöver vatten i överflöd.
Vissa kan stå i ett mörkt kallt klimat,
men ändå överleva om den får lite lite ljus någon gång.
vissa kan nästan torka ut innan dom behöver vatten igen.
alla är olika,
och det är vi människor också.
vi behöver olika mycket av allt."

ungefär så sa en av bibelskoleleverna i morse på gudstjänsten jag var på.

och jag insåg att alla kommer överleva med rätt mängd av Guds härlighet i sitt liv,
och jag vill bli dränkt i Hans kärlek,
och jag vet att jag är påväg ner i Hans hav av kärlek,
jag är inte där än,
jag badar inte i det men jag är halvvägs ner i Guds härlighets kärleks hav.
jag längtar tills jag bara släpper allt och dyker ner i hans omfamnande kärlek.
Jag vet inte om jag är där än,
men jag vet att Gud är med och jag vet att Han älskar mig.
Innan jag blev till visste han mitt namn,
och han älskade mig redan då.

tack Gud för alla härliga människor som läser detta inlägg,
och jag ber att dom ska finna dig och lugnet i dig i sitt liv.
Amen.

Gud välsigne er! <3

och ha en otroligt härlig dag i morgon :)

Pussss!

// Fia ;)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0