ny vecka, nya tag!

hejsan hoppsan! :)

nu är det vardag igen,
verkar bli en ganska go vecka iaf,
om man räknar bort PLUGG! -.-
har prov imorgon,
i hemkunskap..
inte det roligaste x)
menmen, that's life!

dagen har varit helt okej,
slutar vid två på tisdagar,
så de e ju alltid gött! :)
ska dra på dans i eksjö om en timme.. HAPPYFACE!!!!!!!! :D
eller rättare sagt,
om en timme går bussen :3
blir plugg på vägen dit
med min fina kompis magda,
om vi kan hålla oss till pluggandet
och inte börjar diskutera om randome saker, som vi brukar göra XD
men de blir nog bra vilket som! ^^

Sitter här och lyssnar på Jamie Cullum,
samtidigt som jag tittar ut genom fönstret och skådar det vackra höstklädda landskapet! :)
jag älskar höst,
särskillt när det är longboard väder! :D
alltså.. sol och torr asfalt x)
kanske borde ta en liten tur på longboarden innan ja drar till bussen..
Heheh om någon läste i smålandstidningen på anebysidan i morse så va ju ja och
ett par goa människor från aneby med i ett repotage om longboard..
trevligt ;) alltid kul att få lite kommentarer om att man var med i tidningen,
ibland låter det som om dom tror att man inte har en blekaste aning om
att personen i fråga vet att dom är i tidningen..
alltid kul som sagt ;)


Vilken tur att Gud skapade fler färger än svart och vit!
fatta vad konsigt allt skulle va utan färger!
liksom, hösten, löven skiftar i vitt grått och svart..
usch!
Gud är smart tycker jag allt! ^^
det är så härligt med alla blommor, träd och växter som bara finns till,
men som kan betyda så mycket för en människa även fast dom inte gör så mycket!
till exempel:
helt randome mitt i en vecka, en helt vanlig vecka,
så får man blommor med posten!
en stor härlig blommbukett med rosor och blommor i gult
orange och rött, då blir man minsann glad!
fatta hur mycket en blomma kan betyda för en människa,
det är ganska coolt egentligen:)
hur något så litet kan betyda så mycket med en smula omtanke och mycket kärlek! :) <3
vill du göra någon glad idag kanske? :)
Jag vet!
skapa något du gillar,
typ.. baka muffins!
och gå och ge dom till din granne,
eller bjud en kompis du inte pratat med på ett tag på färska
bullar och en kopp varm choklad,
det skulle väl va mysigt att bli bjuden på något sånt nu? :D
Ny vecka, nya tag!
gör någon extra glad denna veckan! ;)
det kan vara vem som helst,
men fatta va mysig stämning det blir när man blandar höst med glädje och kärlek!
ha de så mysigt nu, i höstens vackra väder! :)
nu ska jag strax dra till bussen ;)

Gud välsigne er,
och kom ihåg att jag tycker om er! :D
Tack att ni läser :D

Puss!

// Fia:)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0