Soul Surfer & andra tankar..:)

Hej på er folket! :D

va ett tag sen jag skrev nu,
ursäkta för det! ;)
Men i alla fall,
nu tänkte jag ge er ett litet film tips, och berätta lite vad som hänt i mitt liv senaste tiden! ;)

Igår var jag och shoppade i Jkpg,
mycket trevligt att springa ut och in i affärer med min älskade syster,
många plagg provades, mycket skratt hördes från oss,
samtidigt som vi snackade om det vi tänkte på ^^
sen på kvällen var vi hos vår kära vän Tony på filmkväll,
Spelade majong 2 omgångar (ett sjukt kul spel!;D)
Fikade, snackade och tillslut kollade vi på filmen "Soul Surfer"


En sjuuukt bra film måste jag säga!
om ni inte sett den -SE DEN!
riktigt grym,
berättelsen är sann,
och handlar om Bethany Hamilton:


Hon är så sjukt cool,
hon säger på en annan intervju att hon klarade av det med hjälp av Jesus
och hennes vilja.

Hon ger mej hopp.
Hopp om att alla kan uppfylla sina drömmar med Guds hjälp!
Till och med jag.
Gud ger mej styrka och Han är den som peppar mej att fortsätta
när jag är som mest sur på att fortsätta.
Det var Han som tände elden i mej,
och de flesta som känner mej vet nog vad jag brinner för:
-Musikal.

Och när jag såg denhär filmen så började jag tänka på ett vykort
jag har i mitt rum, där det står:
" Den som vill göra verklighet av sina drömmar måste vara vaken. "
och det är så sant!
Om du har en dröm,
varför inte nå din dröm?
Sikta mot stjärnorna och du kan komma längre än du trott!

Gud hjälper mej,
för att "Han älskar att jag älskar det jag älskar" :)
Han vill att vi ska hålla på med det vi tycker om:)

Our God is an awesome God.

just nu lyssnar jag på Lars Winnerbäck
och fryser för attd et är höst :3

"När du står ensam kvar på tå
och ytan inte går att nå,
när du träffat botten,
kom ihåg mig då.

När du tagit första bästa tåg
och ger vad som helst för en dialog,
när du står sist i kön,
kom ihåg mig då."


Han är sjukt grym på att skriva låtar tycker jag allt!
tycker det är så coolt med sånna texter som man känner är dom orden man skulle skrivit
själv vid ett visst tillfälle i livet, om man bara funnit orden och melodin..

känns lite just nu som om jag går med stapplande steg framåt i livet,
och jag är glad att jag går vidare,
men jag känner mej ganska.. asså inte svag.. men omskakad på sätt och vis..
Jag vet att Jesus går där bredvid mej,
men ändå känns det svårt att ta stegen framåt.
Det är därför jag skrev i ett tidigare inlägg "let me fly away",
jag kom ner i en såndär grop i livet,
ursäkta mej att jag lät så deppig,
och hoppas inte det smittade av sig på er,
mina fina läsare!<3
Tycker om er! :)
Men i alla fall,
sånna gropar kommer alla uppleva i livet,
alla kommer misslyckas,
alla kommer vilja ge upp sina drömmar,
men det är därför jag har Gud.
Han är min guide och Han räddar mej om och om igen.
Han är bäst.
Ja,
BÄST!

Kom ihåg fina människor,
ge inte upp era drömmar!
A dream is a wish you heart makes! <3
Och varför inte följa ditt hjärta, din instinkt??
De lät väl som en bra idé? :D
FÖLJ DITT HJÄRTA OCH DU UPPNÅR MER ÄN DU KUNNAT ANA! ;)

Tack för mej

Gud välsigne er!

Puss!

// Fia :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0