vad är skönhet..egentligen?!

God afton folks!

Här sitter jag, hemma, framför datorn, och har varit ett enda stort äckligt slem troll idag..
har åkt på en rejäl förkylning, har hostat snorat och haft as ont i halsen hela dagen.. ingen höjdare, men allt kan va värre, så jag ska inte klaga! ;)

har legat i soffan under mitt täcke hela dagen och mest kollat på tv och mått dåligt,
och då kom plötsligt ett program på...och jag satt och grät.
Det var inte det att det var ett fint program eller ett sånt där program som man gråter till för att det är så fint och sorgligt på samma gång, det var skönhetstävlingar.. för barn. Programmet heter "Toddlers and tiaras", någon som sett det?

Flickorna var runt 5-6 år dom det handlade om, en av dom hade varit med i sin första skönhetstävling när hon var 5 månader gammal... 5 MÅNADER?!!!!

tårarna rann asså. vad är skönhet..egentligen?!!
svara på frågan någon, säg mig, vad är skönhet?!

Föräldrarna gav inte deras barn en chans att vara barn, de fick gå in i medians och modets tänkande så fort de föddes pga att föräldrarna ville det. kolla dessa bilder, hur tycker ni det ser ut? är detta riktiga leenden?




weey, happy hour! dags för en ny skönhetstävling!
ska bara gå och hämta alla mina fina klänningar, min personliga make-up artist ska sätta upp min peruks hår, jag ska brunfärg spraya benen..... VA SJÖEN ÄR DETTA?!

Hade önskat att de hade vetat hur mycket roligare saker det finns i världen än att prestera bra i skönhetstävlingar, vara störst bäst och vackrast och kanske t.o.m. öva på gångstil och att vara rak i ryggen med ett leende hemma i vardagsrummet.. detta är så fett inte okej!


Vad är skönhet..egentligen?!

har bloggat mycket om utséende på senaste tiden,
varför?
jo, för det är det som är det mest aktiva ämnet i vårt samhälle just nu!
"köp denhär brunkrämen, den täcker snyggt ditt ansikte och får dig att se naturlig ut"

"denhär mascaran förländer dina fransar med 300 %, köp den!"

"denna hårfärgen får ditt hår att se helt naturligt ut"

"because you're woth it!"


...kommer de inte på något nytt?
"because you're worth it!"
WORTH IT?!
vet ni vad vi är värda?!
Vi är värda att slippa all denna reklam,
vi är värda att finna oss själva pch dom vi är i denna värld fylld av press och frustration över utseende och beteende!
Vi är värda att se ut hur vi vill och ha vår egen stil,
vi är värda att känna oss älskade precis som vi är.
Vi är värda att känna oss unika på ett positivt sätt.

Sluta va en i mängden männska?!! VA DIG SJÄLV!

ingen kan spela någon annan för alltid, om alla bara för en dag var sig själva en hel dag, så hade världen varit annorlunda.
Alla har en svag sida, alla har en bra sida, alla har en dålig sida..
jag försöker vara mig själv, och mina vänner accepterar mig för den jag är.
Dom kallar mig sin vän även om jag har mina dåliga sidor.
Om du föröker hitta någon perfekt människa, lycka till!

det finns inte.

Det finns bara en person som är perfekt, var perfekt och alltid kommer vara det och hans namn är Jesus.
Amen.

Han älskar dig precis som du är,
DU är älskad precis som du är.
Med alla dina dåliga sidor, alla dina bra sidor,
alla dina roliga sidor, ALLA dina sidor,
du är älskad precis som du är.

Det önskar jag att småflickorna på "toddlers and tiaras" också visste..
att de inte behöver ha fem lager smink för att vara vackra,
för att vinna,
för alla är redan vinnare,
alla är redan vinnare för att de är vackra precis som de är.


Vi är vinnare. Vi är vackra. Vi är älskade. Vi är unika.

tänk på det.

Vad är skönhet egentligen?
Jo, svaret är, skönhet är när du är dig själv. När du vågar vara dig själv helt ut,
det är äkta skönhet. Det andra är bara fejk. Ni som tror att skönhet är en fin fasad, en sexig kropp och tindrande ögon, ni har fel. Sköhet är när en människa är precis som den är, inte som alla tycker att den ska vara. När den vågar sticka ut i mängden och bara vara sig själv. Det är skönhet.

när man är kär i någon, blir man kär i utseendet eller själva personen i allmänhet?

"Do I love you because you're beautiful,
or are you beautiful because I love you?"

hur är det egentligen?
..precis. ;)


Det var allt för mig ikväll,
glöm inte att du är en sann skönhet.


Blessings.

//Fia






Kommentarer
Sara

Amen syster! Mycket bra saker du skriver. Vi lever verkligen i ett samhälle där utseendet påverkar oss något sjukt! Att vara snyggast, bäst, synas mest och överallt(Facebook, Instagram osv), betygsätta varandra osvosvosv... som du skriver, insidan räknas(att vara sig själv)! Det handlar verkligen inte om att se så bra ut som möjligt eller ha de finaste kläderna. Man är vacker och fin som man är-inifrån och ut! Gud är ju så sjukligt god! Ville egentligen bara säga att jag tycker att du är det Sofia! Precis som alla andra;)(du fattar). Du är fin inifrån och ut. Älskar dej syster! God bless You! <3

2012-04-15 @ 20:44:05
Anonym

Vill var som den understa på vänstersida! Gullunge !

2012-05-24 @ 16:38:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0