Glädje!

Hej på er fina människor! :D
 
hoppas allt är bra med er och att ni har haft en bra dag! :)
det har nämligen jag ;)
första dagen på gymnasiet idag och nu sitter jag och är svinlycklig för jag känner på mig att dessa tre år kommer va HUR BRA SOM HELST! :D klassen verkar as go, allt verkar gött, så det bli nog toppen! :)
 
när jag nu är så glad tänkte jag skriva om glädje.
 
glädje har vi nog kännt alla någon gång,
och det finns många sorters glädje:
skadeglädje, skratt-glädje, härlig-glädje, glädje på någon annans bekostnad, jobbarglädje.. listorna kan göras långa, och alla sorts glädje är inte alltid bra, det finns ju lite sämre glädje som t.ex. skadeglädje, men det jag tänkte skriva om var det sanna ordet glädje. verkligen SANN glädje!
 
jag har varit glad hela mitt liv, absolut, jag har oftast varit en glad människa,
men det var för några år sen som jag upptäckte äkta glädje.
Det var på Tre Dagar 2010, på ett kvällsmöte tror jag.. i alla fall, jag mötte Gud på ett så gött sätt,
Han bara fyllde mig med glädje! Sen den dagen har jag känts annorlunda, jag har alltid haft någon sorts glädje i mig, även om jag varit nere i en depression, kännt mig helt sliten och bara velat låsa in mig i ett rum och sitta och gråta, så har den där lilla lilla biten glädje alltid funnits.
"Han är min glädje, Han är min sång, Honom jag prisar livsdagen lång."
 
Gud vill inte att jag alltid ska sprida glädje även om det är min uppgift, Han vet att jag behöver dagar i vila och att jag inte kan va glad jämt, Han älskar mig och vill mitt bästa, även om jag oftast inte förstår det.
 
Den sanna glädjen är den glädjen. den som finns kvar någonstans i en även i de tuffaste situationerna, DEN glädjen är äkta och DEN är från Gud.
 
Hoppas fler av er får uppleva den glädjen, gläjden som håller i sig, alltid.
 
Jag är glad nu till exempel, men jag mår inte helt 100% bra kan jag inte påsta,
men med hjälp av glädjen överväger det det dåliga så jag ändå orkar,
för jag vet att Gud är med mig och Han stöttar mig och hjälper mig,
dag för dag, i vått och torrt, finns Han och ger mig styrka för att fortsätta lite lite till,
jag har gett upp hundra gånger, men Han fortsätter peppa mig genom allt jobbigt,
det ger mig styrka för ett tag tills jag åter igen blir självisk (för det är det som händer) och faller tillbaka igen.
Men Gud har tålamod, och Han vill hjälpa dig genom dina tuffa saker i livet också.
Han vill ge dig glädje, ett ljus som aldrig slocknar i dig, som Han håller brinnande.
Han vill hjälpa dig, kom ihåg det.
 
Det var det jag ville skriva om glädje, hör av er om det är något ni känner igen er i så kan vi be tillsammans:)
 
Blessings!
 
//Fia
 
"A smile is a curve that sets everything straight."


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0