Teenstreet.

Hej folket!
hoppas det är bra med er och att ert sommarlov är helt underbart! :)
själv rullar det på, snart börjar jag estet musik på PB! kommer bli F-E-T-T.
Längtar lite, samtidigt som jag är lite nervös :]
 
men men, det var inte det jag skulle skriva om nu;)
 
Förra lördagen kom jag hem från ett helt underbart läger i Tyskland,
Teenstreet Newsong40 2012 i Oldenburg, det var heeelt sick.
 
det var helt udnerbart gött, blev så starkt mött av Gud.
Lovsången, människorna, mötena, allt, så underbart.
 
varje kväll så hade vi ett möte som kallades Throneroom, på de mötena var det inte precis någon predikan, det var mer lovsång och tid för att bara vara med Gud. På dessa möten mötte Gud mig på ett alldeles särskillt sätt.
Han gav mig bilder. nej, det var inte som att han höll ett fotoalbum framför mitt ansikte, det är som att man drömmer och ser olika saker i sitt huvud fast man är vaken ungefär;) låter skummt, jag vet, men så är det. tänkte skriva en av dessa bilder här och sen kanske jag delar med mig av någon annan i kommande inlägg :)
 
Jag tror att vi i kyrkan i Sverige, och i hela världen egentligen, behöver NÅ UT TILL FOLKET istället för att försöka få folk att nå till oss. Det är svårare för enperson som aldrig varit i kyrkan att gå in i kyrkan än det är för oss att gå ut från kyrkan och berätta för folket på gatorna, detta såg jag en syn om, det handlade om världens kristna ungdomar:
 
först var det en liten grön gräsplätt, plötsligt började solen lysa extra starkt över just det gräset och det började växa, i en rasande fart!! det gröna gräset blev jättehögt och det började spridas. det spreds som en löpeld. Plötsligt kom det till ett helt visset ställe. det fanns torkat gräs överallt, och det var som det gröna gräset stannade upp och kollade sorgset över det vissna förstörda gräset, den satte det gröna gräset fart över den vissna platsen. Allt blev grönt, det spreds som en löpeld denna klargröna färg, och allt visset blev återigen grönt som det hade varit en gång i tiden. Det gröna gräset hade som en spets längst fram som bara skjöts iväg över Sverige och allt blev tillslut grönt, för där denna spets/pil kom fram, där spreds det grönt gräs hur fort som helst.
Sen såg jag hela jordklotet, ur flera olika länder började detta gröna gräs synas tydligt och det växte så det knakade. tillslut var alla länder på hela jordklotet gröna.
 
Det gröna gräset är ungdomar, kristna ungdomar, solskenet är Gud. Gud ger oss kraft så vi växer så att fler ser oss, sen börjar vi sprida Guds rike. Inte bara i Sverige, utan alla kristna ungdomar kommer vakna, växa och sprida Gud genom olika saker! alla har vi olika uppgifter, men en gemensam uppgift vi har är att hjälpa människor, tänka på andra före en själv, det är så vi är lite udda i dagens samhälle. Allt säger åt oss att tänka på oss själva istället, men vi måste kämpa mot detta för det är inte rätt. Tänk om alla i världen började tänka på andra för en själv, då skulle väl ändå världen se en aning annorlunda ut, eller?
 
De vissna platserna i denna bild fick jag veta är vissa kyrkor och platser i världen som tänker för mycket på världen och för lite på Gud. Kyrkor som slutat törsta efter Gud och torkat helt istället, det är dessa vi måste hitta! det är vår uppgift att få detta att blomstra igen genom Gud.
 
är någon med mig?!
 
jag vill INTE se hunger och svält i denna värld, jag vill inte se fattigdom, jag vill inte se krig. hur uppkom allt detta egentligen? och vem vill verkligen innerst inne att detta ska finnas över huvud taget? tror att majoriteten är mot det, och därför kan vi kämpa mot detta tillsammans. Om alla bara hjälpte till skulle världen bli så mycket bättre. Vi måste göra något, och det kan vi, genom att sprida Guds rike.
 
 
det var det jag ville ha sagt i detta inlägg.
 
Gud välsigne er allihop!
 
//Fia
 
Jag ska tala och skriva, med min mun och Guds ord ska jag försöka sprida Guds rike, vet du hur du ska göra?
fråga Gud, Han har gett dig en uppgift.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0