nu är det jul igen!

nu sitter jag här plötsligt,
allt är klappat och klart.
 
Julstämningen har till och med letat sig fram till mitt nystädade rum och nu sitter jag i pyjamas,
under täcket, med benen i kors och datorn i knäet.
 
"jaha. och nu då? har jag ens något att skriva på bloggen..? har inte jag redan skrivit om julens budskap och om att vi ska bry oss om varandra extra mycket?"
 
jorå, det har jag.
 
så.. vad händer nu?
nu är allt liksom gjort och förberett och nu är det exakt 23 minuter kvar till julafton.
 
det är nu man ska släppa allt,
bara vara,
sova en stund för att sedan vakna upp till ett snöklätt landskap utanför fönstret
och en doft av varm choklad eller saffransbullar från köket som man ska käka till frukost, 
bara för att det är julafton.
 
men nu ska jag sova, tydligen..
men det kan jag inte riktigt,
inte än, inte nu.
 
Jag började tänka på vad som hände vid denna tiden,
för ca 2000 år sen.
 
Läste en kompis blogginlägg om just detta: julens budskap.
 
det var ju visserligen det jag bloggade om sist och skrev hur viktigt det var att komma ihåg det,
men det var plötsligt som om "poletten plötsligt föll ner".
Hur var det egentligen precis vid denna tidpunkt för runt 2000 år sedan för Maria och Josef?
 
det är hyfsat svårt att föreställa sig. 
 
därför låter jag dessa tankar få snurra ett tag,
tar ett djupt andetag och slappnar av. 
 
tänkte önska er en sjukt god jul med en låt som är helt fantastisk som jag ska sjunga imorgon i kyrkan,
"who would imagine a king" med Whitney Houston. 
 
så.. här kommer den!
  
 
 
hoppas ni tycker om den lika mycket som jag, 
den får en att tänka lite,
och om ni inte uppfattade hela texten, så sök på den och läs,
för den är otroligt fin.
 
jaa med det vill jag säga godnatt och..
GOD JUL VÄNNER!
och Gud välsigne er och er familj! 
 
//Fia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0