Du vet väl om..?

Du vet väl om att du är värdefull?

 

Många tycket att det är något slags "gammalt uttryck" men har du verkligen tänkt efter?

vad betyder det egentligen?

 

Vet ni vad jag tror?

Jag tror uttrycket är till för dedär typiskt deppiga tillfällerna, men även när man är lycklig, men särskillt sånna där dagar som man har ibland. ni vet när man känner sej nere och oälskad.

Ja, visst låter det hårt och deppigt! men det är faktisk sant, och jag vet nästan säkert att alla ni också har sådana dagar. Man kanske är jätte deppig eller jätte arg eller allmänt "i mörkret" om ni förstår mej. Då ska man tänka på dessa ord: "Du vet väl om att du är värdefull?"

Jag vet inte alltid det, jag tror inte alltid på det, och det tror jag inte ni gör heller, men det är sant.

Vi är älskade.

Du är älskad och du är värdefull, vet du det?

 

Om du har en såndär jobbig dag så tycker jag att man ska tänka på ett annat uttryck också:

"Efter regn kommer solsken, pricken över i'et det är ett smile."

och ni som var med i Musikalen Annie med mej år 09 känner nog igen det ;)

Det var en av replikerna, och det är värt att ta åt sig det.

Om livet känns hårt, så måste man alltid tänka det från den ljusa sidan,

för du är alltid älskad, och varför vara deppig då?

 

All we need is love.

 

Det var det jag ville säga,

Gud välsigne er fina människor.

 

//Fia

 

I know-I look crazy, men den bilden bjuder jag på! ^^



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0