Relation/Hur hänger man med Gud?

Jag har fått kommentarer om att jag borde skriva ett inlägg om hur man har en relation med Gud,

och Gud välsigne er som läser och kommenterar asså, blir så pepp på att fortsätta skriva då! ;D

Klart jag kan skriva om relation med Gud,

here we go! ;)

 

om ni har fler åsikter om hur man "Hänger med Gud" som var själva frågan så är det bara att kommentera,

och ni som läser, det är bara att läsa kommentarerna i så fall ;)

 

Okej.. hur hänger man med Gud?

Hur skapar man en relation med Gud?

 

Hur man skapar en relation med Gud, det har jag ju svarat på mina andra inlägg att man "Hänger med Gud"

och det är helt enkelt så ;)

men hur gör man det?

om ni tror att det är svårt, så har ni fel ;) tvärtom!

Gud är er pappa och han vill hänga med er! :) det är bara att låta Honom göra det.

okej, jag ska förklara!

Som sagt Han vill hänga med er och där du sitter just nu, precis där, så är Han med dej.

Han vill bara att du ska upptäcka Honom, Han finns där!

Det är precis som i plugget om du står gämte en av dina bästa vänner, klart du hänger med den personen då!

Så faktum är att man behöver inte göra så mycket, man behöver "bara va".

Om du vill så kan du be till Honom, för då känns det alltid som Han är lite extra nära, men grejen är den att Han är lika nära när du är i kyrkan som när du sitter på en tråkig lektion i skolan. han är där.

 

jag tyckte också det var svårt att hänga med Gud i början av förra året, jag kände liksom inte att han hängde med mej, kändes som bara jag hängde med Honom om ni förstår hur jag menar..

Men jag har insett mer och mer att jag hänger ju med Honom hela tiden! Han är ju här hos mej, likaväl som att Han är hos dej nu. Det är bara att säga "Tjenare Gud, jag vill hänga lite med dej nu." och sen har du intalat dej själv att du hänger med Gud och det är det som räknas ;) Glöm aldrig att Han alltid är med dej, det är bara vi som måste öppna ögonen, se och tro.

 

En grej som jag ibland gör är att jag går en promenad med Jesus. Nu tappade några av er andan ;)

Haha, nej, men jag ber lite kort att Jesus ska vara med mej på denna promenad, och sen snackar vi.

Ibland känns det som att vi chattar fast inuti mitt huvud, och tro mej, Han har kloka svar;)

Ja, det är sant! Har inte ni kännt någon gång, t.ex om man är as stressad och ska till plugget och så hittar man

t.ex inte nycklarna. Så har det typ poppat upp en bild eller en tanke och bara "på detta stället är dom" och så går man dit och dom ligger där? någon som varit med om det? jag tror det är Gud:)

Vissa tycker det är självklart att jag tycker det, för att jag är kristen, men jag är som andra, jag tänker oftast "nämen vilken tur att jag hittade dom!" men tänk om det var Gud då?

det är på det sättet det "poppar upp i huvudet på mej" när jag och Jesus snackar med varandra.

precis som på fejjan eller nått sånt chatt grejs, när det säger "PLING!" så har man ett meddelande,

så är det för mej när jag "chattar" med Jesus.

 

Känns som jag gör detta väldigt krångligt, men det jag menar är att för att hänga med Gud krävs det inte att man presterar eller visar sej värdig för att hänga med Kungarnas Kung. För Han är din pappa. Han älskar dej och vill hänga med dej, och Han gör redan det. Frågan är när du är villig att hänga med Honom. Han hänger redan med dej, det är bara att du ska lätta lite på ditt hjärta och släppa in Honom i gemenskapen.

 

Du Kan hänga med Honom när som helst,  och jag är imponerad över att du orkade läsa hela detta inlägg;)

känns som jag bara skriver och skriver ;)

men nu tänkte jag designa om min blogg lite, så nu ska jag sluta skriva.

 

Men kom ihåg, Gud finns där du är. Han hänger med dej, och om du vill kan du hänga med Honom,

om du låter Honom komma nära dej. Be en liten bön eller bara tänk det, Gud hör allt. Han är större än du tror.

 

Amen.

 

 

Gud välsigne er fina människor! :)

 

Får se när nästa inlägg kommer, ha det bra tills dess! :)

 

Puss!

 

//Fia

 

dålig kvalité, hoppas ni står ut ;)

 



Kommentarer
okänd O.o

tack sofia! du gör allt så mycket bättre nu, hihi.

Gud välsingne dej! amen

2012-01-10 @ 21:27:40
Anonym

Jag älskar din blogg och läser den då och då och du e väldigt duktig på att förklara och du vågar stå för vd du tycker, Tack för att du fins krambjörnen<3

2012-01-10 @ 22:20:25
Anna

Grymt bra skrivet fina du!

2012-01-13 @ 14:39:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0