UNITEUNITEUNITEUNITEUNITEUNITEUNITE! UNITE12.

hejsan folks!
och gott nytt år!! :D helt galet att det är 2012, tycker ni inte det?! ;D

jag hade ett underbart nyår, var på Unite12 och firade nyår med ca 1000-2000 andra kristna ungdomar,
det var helt galet på nedräkningen till tolvslaget, alla var så galet taggade och man var nästan lite halvt döv
efter allas skrik vid tolvslaget och de första minutrarna av 2012. ;)
efter tolvslaget skedde änven ett frieri på scen inför alla dessa människor! :D magiskt att se! och grattis till er! :D
det har hänt mycket år 2011, Gud har verkligen berört mej hela året typ. jag har väldigt många vittnesbörd från just 2011 och jag tänkte skriva några av dom här :)

jag tänkte börja med att skriva om en grej som faktiskt hände på unite12, som jag även berättade om på avslutningsmötet på unite.

Fredagens kvällsmöte förändrade typ hela mitt inre kan man säga. Den galet duktiga predikanten snackade om
att man inte behövde prestera inför Gud. Man behöver inte be tusen gånger per dag, man behöver däremot skapa relationer. Man ska göra det Gud vill, inte det vi vill göra inför Gud för att visa oss duktiga. Han tycker om oss ändå, Han vill att vi ska ha en RELATION med Honom och detta hade inte jag riktigt insett. Man behöver inte prestera, man kan bara vara trevlig, skapa relationer och hänga med Gud. Predikanten sa sedan "alla som vill ha en äkta relation med Gud och få ut detdär om prestera i huvudet, ställ er upp." eller, precis så sa han inte, men ni fattar poängen i alla fall.. och jag ställde mej upp och jag kände verkligen hur något kom och drog bort allt som tyngde mej, allt i mitt hjärta som sa "du är inte tillräcklig" du måste göra si och så.." allt det bara togs bort, det var som om min själ genomgick en kemtvätt ungefär, och jag grät floder. Jag tror jag grät konstant i 10 minuter, jag vet inte varför men jag bara grät. sen fick alla som ställde sig upp gå fram och få förbön, alltså få någon som skulle be för en, och jag gick fram och då kom en av talarna på unite, hon som predikat dagen innan, och bad för mej och jag bara fortsatte gråta och gråta och gråta. det kändes så skönt, jag har aldrig kännt mej så fri. fri från allt! 
man brukar ha en bild av Guds kärlek som ett stort hav som man simmar runt i, och jag fick en syn, en syn om att jag puttades i detta vatten och bara simmade runt och hade det hur gött som helst, och det är hur jag har det nu. Jag har det hur gött som helst! Jag vet att jag inte behöver prestera, jag vet att Gud älskar mej, och jag vet att Han tror på mej lika väl som jag tror på Honom. Jag har bestämmt mej för att jag ska leva mitt liv i Hans namn, vilkat jag bestämmt mej för många gånger. Han är min pappa, konungars kung. Our God is an awesome God. Halleluja.

Blev bara ett vittnesbörd, men fler kommer tro mej, för sen sommarlovet har jag fått bönesvar efter bönesvar varje dag. Det behöver inte vara något stort, men jag vet ändå att det är Gud. Han ser mej som är så liten, som bara är en liten människa. Han ser alla, både dej och mej. tänk på det, du är aldrig ensam.

btw, ni vet katter, dom har ju 9 liv? jag däremot, jag har ett evigt liv i Kristus! AMEN!

Gud välsigne er och ert 2012 folks!

// Fia





Kommentarer
linapetersson <3

Sofia, du är så himla bra.

den här texten åkte rakt in i hjärtat på mej, för jag var med om precis samma sak. det vet du ju sjäv ^^

det jag ville komma fram till är att du är min förebild.

Gud välsingar dej. älskar dej, <3

2012-01-02 @ 18:13:45
Elli D

Åh, det låter helt underbart! Halleluja! Och gott nytt år! Kram <3

2012-01-02 @ 20:05:24
esther

FANTASTISKT! ha ett fint 2012 och Gud välsigne dig

2012-01-02 @ 22:42:38
URL: http://whillows.blogspot.com
esther

FANTASTISKT! ha ett fint 2012 och Gud välsigne dig

2012-01-02 @ 22:44:25
URL: http://www.whillows.blogspot.com
Mirre

Underbart att läsa! Helt fantastiskt att du fått möta Gud så starkt, Han är verkligen den bästa som finns! Ha ett helt awesome år! :) bless u!

2012-01-02 @ 23:12:53
den bästa Daniella ;)<3

Måste säga att jag blir stolt över det kristna folket om alla är som du :*<333333 du är riktigt bra på detta som du gör! Du sköter det bra bruden! :D<333

2012-01-11 @ 09:10:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0