vår vår och vår värld.

God afton folks! :D

Har haft en ganska underbar dag faktiskt! :)
Den har bestått av plugget, sen cykla hem i vårvädret med hörlurarna i öronen och njuta av våren, sen fikade jag lite, drog ut en tur med brädan, lirade lite piano, åt kyckling och nu sitter jag isolerad inne på kontoret i vårt hus och lyssnar på musik och läser om mordet på Olof Palme och bloggar lite just nu ;)

En helt okej dag kan man lugnt säga :D

dock är livet lite komplicerat för tillfället,
mycket som händer,
mycket man blir irriterad över här och där,
men men, det är bara att fortsätta le och läsa Nalle Puh citat
eller nått så man kommer på humör ;D

Lyssna på Timbuktu funkar det också.. må-bra-musik helt enkelt! :)

Men men, nog med struntprat ^^
nu ska jag komma till mitt lilla tema för dagens inlägg,
anledningen till att jag blir helt pissed off då och då som jag skrev tidigare i inlägget..
anledningen är vissa facebook inlägg.

Har lagt upp det som status och mer än 100 pers gillade, MEN SO WHAT?!

folk bara fortsätter.

och ni som inte vet vad jag snackar om, det är detta jag snackar om:

"gilla denna statusen så betygsätter jag ditt utséende från 1-10"
"gilla detta inlägg så betygsätter jag ditt utséende IG, G, VG, MVG"
"gilla detta så skriver jag vad jag tycker om dig i chatten/din logg"
etc. etc. etc. etc.

är det såhär det känns?



VAD SJÖEN ÄR DET MED ALLA?!

I tonåren är allt baserat på utséende, det vet jag, skrev t.o.m. en dikt eller vad det nu blev på svenskan i dag.

Den var ungefär såhär:
-----------------------------------------------------------------
Skate:are.
Punkare.
Fjortis.
Pluggis.
Emo.
Fetto.
Alla fick vi genast blickar och titlar.
Titlar som "populär", "vanlig", "clownen", "den konstiga",
Första dagen.
Man var livrädd.
Vad skulle alla tycka om mig?
Lilla mig?
Säg mig någon, vad har JAG för titel?
Vem är JAG för er?
orden ekade nog i allas huvuden i början.
Vem var jag?
Allt berodde på stilen.
Utséendet,
Stilen.
Ju mer dagarna och veckorna och åren gick,
ju mindre brydde jag mig om alla blickar.
och ju mer jag struntade i allas blickar,
ju mer hittade jag mig själv.
I allt detta virrvarr av utséende fixering hittade jag mig själv.
Men säg mig, vaddå stil?
Vaddå "ser ut som"?
Vad i hela världen hände med ordet "ÄR"?!
-------------------------------------------------------------------------

skrev om den lite nu för kunde den inte helt i huvudet, men ungefär så är den,
och jag är så sjukt arg.

Alla förändras negativt pga allt detta. En del får aldrig chansen att vara sig själva för att de är rädda för alla blickar.
De är rädda för alla kommentarer.
Blir så arg pga allt detta så jag bara slår fram orden på tangentbordet just nu..
ni ser inte det men tror jag snart börjar skjuta blixtar från ögonen också!
ÄR SÅ SJUKT IRRITERAD!

Men men, tydligen får man inte vara sig själv i dagens samhälle.
FEL! SÅ SJUKT FEL! Tänk inte så, snälla.
Vet ni vilka som inte är sig själva?
de så kallade "Betygsättarna".
De vågar inte gå fram och lära känna personen,
de bara betygsätter utséendet före själva personen.

förlåt att jag skriver så mycket, men vet inte hur jag ska få ut mina aggresioner riktigt.

Tro mig, jag har kämpat med detta.
Särskillt året som har gått och jag kämpar fortfarande.
Man är ju tydligen aldrig smal npg, aldrig snygg nog, aldrig söt nog, aldrig NOG.
Men vet du?
Det stämmer inte.
Du är fin precis som du är.
Du är NOG precis som du är.

Gå nu till skolan, eller vart du ska, imorron och visa världen vem DU är.
Inte den du vill att alla ska TRO att du är, då tänker du fel.
Just den DU är.

Precis, just DU.

Kom ihåg det nu,
var dig själv.

Bry dig inte om blickar,
bry dig inte om konstiga frågor.
För det tyder bara på att de som frågar eller "betygsätter" dig inte är tillräckligt säkra på sig själva för att de också ska kunna våga gå till plugget helt vanlig och bara vara.

Kom ihåg det.

Du är vacker.
Du är unik.
Du är helt sjukt awesome.


Blessings!





Kommentarer
Angelica

Du har så rätt så. Men folk verkar inte inse det. Den dagen alla vaknar och är sig själva, den dagen kommer den goda kraften segra, oavsett vad man ger den för namn.

2012-03-26 @ 21:37:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0