sommar och tankar! :)

God afton i värmen folket!
förlåt att jag inte skrivit något inlägg på as länge, men jag har inte riktigt haft tid;)
cabaré-repen är i fullgång och det har varit tonvis med läxor, well, well.. kämpa in i det sista kan man säga ;)

i alla fall, nu tänkte jag först bara skriva hur sjukt underbart vädret är om ni inte märkt det?! :D
HUR GÖTT SOM HELST!
funderar på att åka lite lonka senare ikväll bara för att njuta av den ljumma kvällsluften.. de lät poetiskt.. men det är så jag känner ;) så galet fint väder! :D hoppas alla har det lika fint som vi har här! :)
20-25 grader, om inte mer, varje dag.. sommarkläder är så gött tycker jag, hur härligt som helst att börja använda det nu! :D

Har under senaste tiden inhandlat en klänning till alla avslutningar, bild kommer nog så småning om;) väldigt gullig och enkel sommarklänning.. Tror att jag bl.a. ska ha den på mina fina konfirmanders avslutning på söndag, kommer sakna detta året sen asså! har varit så gött att va konfaledare, dom är så goa allihop, både ledare och konfirmander! :) men men, allt har sitt slut liksom! ;)

började tänka på en grej på vägen hem från plugget idag(eller snarare cabaré-repen, men whatevva^^), såg en bil som likade en limousine en aning(det var inte en limousine, men såg lite ut som en kort sådan på formen typ..), och då började jag tänka på "människors värde" utifrån ungefär..
T.ex. om man åker bil på någon väg någonstans så ser man en limousine, då brukar i alla fall inte jag bara tänka "hopp.. en limousine.. som om jag bryr mig, jag kollar åt andra hållet..", det brukar vara lite mer "WOW! EN LIMOUSINE! undrar vem som är i den?! tänk om vi just kört förbi värsta kändisen liksom?!" så blir man lite halvt lycklig över att man kört förbi någon som är "lite högre uppsatt än en själv" på något sätt..enligt tankarna.. sen tänker man på detta as länge efteråt och går och undrar vem det var. Egentligen.. vad är det för mening med det?

Visst, en flashig bil.. wow.. men vet du? personen som sitter i den bilen är precis lika värdefull som dig. Precis lika värdefull som vem som helst! Du kanske till och med är lyckligare än den personen som sitter där inne! Ändå tänker man ofta "åh, tänk om jag var så snygg", "tänk om jag hade så mycket pengar", "tänk om jag var så populär",  "tänk om jag var som hon/han".. VARFÖR ÄR DET SÅHÄR?!
Jag tänker så också, väldigt ofta faktiskt, men varför gör vi det egentligen?!
Om alla för en gångs skull kunde vara nöjda med det skulle det inte finnas så kallade ord som "fjortis" och "emo" och allt vad man kallar människor för..

vi är väldigt duktiga på att dela upp människor under kategorier,
det förta intrycket av en människoa avgör hela personligheten enligt oss ibland..
därför har modeindutrin varit med och påverkat occ hur mycket som helst!

jag tycker det är as kul med mode, det kan jag inte neka, tycker det är hur kul som helst med det, men när det gäller att man alltid måste ha den dyraste jackan, dom snyggaste skorna, de snyggaste trasiga kortbyxorna och den sexigaste tröjan.. även smink: den bästa mascaran, det "naturligaste" utseendet med smink..
detta är egentligen bara FEJK. alltihop.

Vilka är vi under fasaden?
när man tar bort alla hårfägningar, alla lösögonfransar, all fondation, alla dyra cheapmonday jeans och converse och övriga märkesgrejer och allt.. vilka är vi då?
Jo, det är först då vi visar vilka vi verkligen är.
Det är du.
Det är hur du egentligen ser ut, och DU ÄR VACKER!
försök inte vara någon annan, för det kommer bli hur tufft som helst i längden.


Ibland orkar jag inte med livet..
man ska alltid prestera,
man ska alltid va bäst,
man ska alltid va snyggast,
man ska va bäst på alla sätt liksom.
Varför?
Ingen vet, men det är bara så.

Ibland känner jag lite som låten som jag har på nu,
wake me up when september ends..
bara för att komma bort från allt!
man har ju sån press på sig i detta samhället! det är helt sjukt!

samhället byggs typ upp på fasaden. alla fall relationer mellan människor.
men vet du?
du, jaa, just du, var dig själv.
Vill du att människor ska se dig för den du är när de först möter dig??
SKIT I MODETRENDERNA DÅ! skaffa egen stil, beskriv vem du är genom att klä dig i din personlighet.
ha på dig kläder du tycker om och som du trivs i, som du inte känner dig inträngd eller liknande i,
för alla borde vi vara oss själva. hur många är sig själva egentligen?
inte många. alla påverkas så brutalt mycket av omvärlden.

"Varför får man inte bara vara som man är?"

The real group, sjukt bra sånggrupp, beskriver detta väldigt väl.. enjoy.






Glöm aldrig att du är unik, därför kan du inte jämföra dig med andra,
för du är inte som någon annan!
alla är vackra på sitt sätt, helt galet vackra.
Och du också. Du är sjukt vacker, vet du det?




Blessings.


"Jag tänker be för Sverige, be med mig.
Jag tänder ljus för Sverige, tänd med mig.
Säg mig vad som hänt, mitt kära fosterland?
Jag tänker be för Sverige, bed med mig"


Kommentarer
Lina

Hejhejhej! Vad trevligt att jag har hittat din blogg! :D Så vackra bilder på dig du lägger upp, bra texter och ååhh! Du är så underbar Sofia, tack gode Gud att jag fått lära känna dig!

2012-07-01 @ 21:25:20
URL: http://linaasplace.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0