Jag är ljuset, inte mörkret. det är du som blundar.

Hejsan folket.
 
Igår så va jag påväg att somna, 
satt i min säng,
läste bibeln som blivit en vana,
kan inte soma utan att göra det (vilket är galet gött)
och då fick jag lite ord till mig.
 
Kan uppriktigt säga att jag bad för Sverige,
för enligt mig så ser det ut som kristna i Sverige inte syns.
Fråga någon som inte är kristen hur den ser på kristna.
Vad tror du de svarar?
 
Svaren kan va sjukt olika,
de mesta är nog i denhär stilen:
"De sitter bara i sin kyrka och ber. Jag vet inte vad de gör eller något, de har bara hittat på något så de slipper undan vetenskapen och försöker få andra att tro på det."
 
Nu är jag sjukt hård,
jag vet. 
Men det är de där ute också,
det är de som inte är kristna också,
och varför?
Jo, för att vi inte SYNS!
Vi HÖRS och vi SYNS inte,
så de skapar sina egna bilder av vilka vi är,
och det är ofta helt mot vad vi är.
 
Kärlek och respekt vill vi visa,
vi vill sprida kärlek,
hjälpa människor,
inte slänga bibeln i huvudet på folk!
Vi vill att de ska må bra,
just pga att Gud vill det!
 
I alla fall,
jag skulle precis somna, 
och då började jag be, för Sverige. 
Jag började be för alla som har det svårt,
och jag kom på mig själv.
 
Vad gör jag?
Nu rabblar jag bara massa ord,
Bön är inte en monolog.
Det är en dialog.
Jag måste snacka med Gud om detta om det ska ha någon mening,
så jag slutade be och sa bara,
Snälla Gud,
säg någonting. 
 
"Man behöver Bdalar för att skaoa berg,
och man behöver åar och bäckar för att skapa hav.
När det ser mörkt ut är det du som blundar för ljuset,
för jag är med dig, och jag är ljuset."
fick jag då upp i huvudet.
 
Wow. detdär kom jag inte på själv,
nej, så smart är inte jag. 
 
Om man lyssnar får man svar,
och det blev ett svar för mig,
kanske för fler i detta land som känner likadant som mig.
 
För att komma upp på berget måste man också gå i uppförsbacke,
men vet ni?
tro stavas R-I-S-K.
Vi måste ta risken att börja synas,
börja skrika ut av glädje vad vi har att komma med
på sätt som folk kan ta åt sig.
 
Kanske genom musik,
kanske genom ett samtal,
kanske med att bjuda någon på fika,
kanske bara ett leende räcker ibland?
 
Guds rike sprids genom kärlek och respekt,
och det är VI som ska göra det.
 
och om vi verkligen respekterar människor där ute,
så måste vi visa det för dom genom detta.
Vi måste visa kärlek,
vi måste synas.
 
Komma ut från byggnaden kyrkan,
för där du är, där ÄR kyrkan!
 
DU är KYRKAN och det är det vi måste ta vara på.
 
Så kära syskon,
VI är kyrkan,
låt oss tillsammans då KÄMPA för att Gud ska kunna förändra denna värld.
 
Han arbetar genom oss,
tillsammans kan vi förändra världen.
 
Han sa: "Jag är ljuset, inte mörkret. Det är du som blundar."
 
låt oss då öppna ögonen och se på världen,
jag tänker be för Sverige.
Jag tänker be för världen.
Be med mig.
 
 
Blessings.
 
 
I look to you. 


Kommentarer
Lollo

Sanna ord! Tack för att du skrev detta,vi kristna i Sverige behöver verkligen komma ur vår lilla bekvämhetszon och våga ta risker. Våga satsa för andra människor för det är det gud vill! Jag ber med dig!

2012-11-28 @ 22:37:58
URL: http://jerpunkt29kolon11.blogspot.se
Linn<3

Asså Sofia!!<3 du skriver så sjukt bra!!:D<3 åh så himla bra skrivet var det, helt sjukt sant och bra !! :) <3

2012-12-09 @ 23:04:23
Linn<3

Asså Sofia!!<3 du skriver så sjukt bra!!:D<3 åh så himla bra skrivet var det, helt sjukt sant och bra !! :) <3

Svar: tusen tack hörru!! :D<3
En liten flicka vid namn Fia som bloggar om sin syn på livet och framför allt sin tro. Gött att du hittade hit! Blessings.

2012-12-09 @ 23:04:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0