London-terapi!!

Hejsan folket!:D
 
har ju varit i London, kom hem i onsdags natt och det var helt SJUKT!
Har gått på Londons gator, köpt kläder och skor, varit på musikalen Wicked(SOM VAR DET BÄSTA JAG SETT!), varit på Stomp (SOM OCKSÅ VAR SJUKLIGT BRA!), varit i Kensington Gardens, sett Big Ben, varit vid Picadilly Circus.. ni vet, typiskt London;)
 
Det var verkligen helt sjukt gött,
va där med min kusin, min moster och min mamma och det var stört kul!
kändes lite som terapi att åka dit,
har varit mycket i både livet och skolan senaste tiden så det var skönt att fly undan vardagen några dagar.
 
så jaa.. nu är jag trött, men jag mår bra.
Sitter och lyssnar på musikalmusik och längtar efter teaterscenen..
och har funderat på en grej..
 
varför ge upp sina drömmar?
 
Allt har en anledning,
jag tror Gud har planerat allt härligt i ditt liv in i minsta detalj,
jag tror han har lagt drömmarna vi har i våra hjärtan redan från början
"A dream is a wish your heart makes." som de sjunger i Askungen (Disney-nörden har talat.)
Jag tror Gud vill att vi ska tänka stort.
Jag tror Han har gett oss våra drömmar om framtiden.
Anledningen till att jag tror många bara sitter och drömmer om sitt liv är för att de inte är vakna,
de tror inte att det kommer bli verklighet så de drömmer bara och tänker "wow, tänk om det blivit så."
 
Jag har många drömmar,
väldigt många drömmar.
Jag vet också att man måste kämpa för att de ska gå i uppfylelse,
börja ta chanser och risker,
lyssna till sitt hjärta om det verkligen är vad man vill.
Då kommer man någonstans,
man har all hjälp man behöver,
inom sig.
 
Jag som är kristen tror som sagt att Gud vill att jag ska ha dessa drömmar,
men jag tror också att han vill att jag ska leva mina drömmar.
Han är min Pappa. Han vill att jag ska vara lycklig, och Han kommer alltid stå vid min sida för att peppa mig för det jag vill göra.
 
Gud är kärleksfull,
Han vill ditt bästa.
 
Anledningen till att jag lyssnar till mitt hjärta i vissa beslut, är för att Han finns i mitt hjärta.
Pappa vet bäst. Så är det bara.
 
Han har skapat mig och Han vet bäst.
Han som har skapat himmel och jord,
land och hav,
sjöar och träd,
dofter och smaker,
borde inte Han, om någon, veta vad som är bäst?
 
Därför lägger jag min tillit till Honom,
för Han är så mycket bättre och större än mig.
Han är stor, Han är god, Han är kärleksfull, Han är rättvis, Han vill inget annat än ditt bästa.
 
Låt ingen trycka ner dig för att du drömmer stort,
det är ditt hjärta du ska lyssna till,
inte alla negativa kommentarer.
 
Det är ditt liv,
följ ditt hjärta,
följ din dröm.
 
Dröm inte bort ditt liv,
lev din dröm istället.
 
Tack för mig.
 
 
Blessings!
 
 
 
Fotodag i skogen för mig själv igår,
kommer nog fler bilder!:)
 
ha en go dag!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0