Don't let anyone rain on you parade!

Heeej folket! :)
 
Dagens inlägg handlar om vad man värdesätter.
Det man fokuserar mest på,
för det är det som gör att man mår som man mår.
 
Om det är någon som trackar ner dig,
då är det självklart att man tänker på det hela tiden,
det är det man fokuserar mest på,
och då mår man skit dåligt!
 
och varför?
jo, för man tänker på det hela tiden,
man mår sämre av det pga att man repeterar ord och blickar man har i minnet om och om igen,
och så kommer man ingenstans med det och mår bara sämre.
 
Men det behöver inte vara så.
 
Allt handlar om fokus,
det handlar inte om hur stark du är som de flesta tror,
de handlar om att komma ur stadiet där man bara fokuserar på det dåliga,
det handlar om att växa upp.
Man behöver ha denna kunskap för att komma någonstans i livet.
 
Ni vet själva vad ni mår bäst av,
håll på med det när ni mår sådär dåligt!
Bearbeta ilksan och tårarna som du håller tillbaka.
 
Man får gråta, man får skrika, man får faktiskt visa dessa känslor,
det är helt okej, 
vi behöver det allihop, 
just för att MÅ BRA någon gång!
 
Låt ingen trycka ner dig, 
fokusera på det som är gött i ditt liv istället,
intala dig själv att inte låta någon, någon någonsin trycka ner dig.
 
en låt som får mig att må bra är "Don't rain on my parade" från musikalen Funny girl.
 
Den handlar om att man inte låter någon förstöra ens liv,
förstöra ens lyckliga dagar och stunder.
den går såhär, hörde den med Lea Michele från Glee, 
hon har så sjukt go musikalröst så det är sjukt,
så här kommer den, 
texten står under;)
 
Don't tell me not to live,
Just sit and putter,
Life's candy and the suns
A ball of butter.
Don't bring around a cloud
To rain on my parade.

Don't tell me not to fly--
I've simply got to.
If someone takes a spill,
It's me and not you.
Who told you you're allowed
To rain on my parade!

I'll march my band out,
I'll beat my drum,
And if Im fanned out,
Your turn at bat, sir.
At least I didn't fake it.
Hat, sir, I guess I didn't make it!

But whether Im the rose
Of sheer perfection,
Or freckle on the nose
Of lifes complexion,
The cinder or the shiny apple of it's eye,
I gotta fly once,
I gotta try once,
Only can die once, right, sir?
Ooh, love is juicy,
Juicy, and you see
I gotta have my bite, sir!

Get ready for me, love,
Cause Im a comer,
I simply gotta march,
My hearts a drummer.
Don't bring around a cloud
To rain on my parade!

I'm gonna live and live now,
Get what I want--i know how,
One roll for the whole shebang,
One throw, that bell will go clang,
Eye on the target--and wham--
One shot, one gun shot, and bam--
Hey, mister arnstein, here I am!

I'll march my band out,
I will beat my drum,
And if I'm fanned out,
Your turn at bat, sir,
At least I didn't fake it.
Hat, sir, I guess I didn't make it.
Get ready for me, love,
Cause I'm a comer,
I simply gotta march,
My hearts a drummer.
Nobody, no, nobody
Is gonna rain on my parade!
 
...sjuukt go låt, eller hur?? :D
Blir så lycklig av den,
och nu tycker jag ni gör såhär,
ni hittar en låt som får er att må sviiinbra,
som har ett budskap om att man inte ska låta folk trycka ner en,
eller något liknande.
 
Lyssna på den på de där tuffa dagarna, som vi alla har (andra dagar också förstås),
så märker du antagligen att även i de svåraste stunderna finns det saker som kan få dig att le.
 
Det är inte bara musikalmusik som gör mig glad.
Min familj, mina vänner, choklad, bra filmer och mycket annat,
men min sanna glädje har jag i Gud.
 
för ett par veckor sen hände två as jobbiga grejer inom loppet av tre dagar, 
jag trodde att jag skulle må skit dåligt ett bra tag,
men vet ni?
Gud gav mig glädje, 
jag har aldrig varit så lycklig som jag är nu,
pga att Han lärde mig fokusera på allt underbart jag har runt mig.
 
He learned me to hold an umberella over my parade,
so no one could rain on it. 
 
Halleluja alltså,
sann glädje är den bästa glädjen må jag säga.
 
Nu vaknar jag, visserligen inte varje morgon (men de flesta), 
med ett leende på läpparna och tänker "Detta kommer bli en bra dag. för jag har vaknat upp, jag är frisk, jag har vänner och en familj som älskar mig, jag har mat att äta, jag har tak över huvudet, jag har musik i öronen, kan det bli bättre? Tack Gud."
 
Tack för mig,
Blessings!
 
älskar teatersmink, lekte lite en kväll och tog lite roliga bilder,
så kan det bli när Sofia Delhag har fått hem en rolig klänning hon ska ha i en show! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0