en liten tanke jag fick:)

Hej folket! :)
 
Dagen har varit ganska slapp alltså,
cyklade för ca en timme sen hem efter en övning med Aneby kammarorkester,
och när jag cyklade genom mörka lilla Aneby märkte jag hur tyst det var.
det var så stilla och fridfullt och så såg man stjärnorna som ett tak över en, sjult gött!
 
men det var inte den tanken jag tänkte skriva^^
 
jag cyklade på en väg, 
ni vet en vanlig väg,
med vita sträck mellan de två körfälten där det ena går åt ena hållet och det andra åt andra. 
 
då kom jag och tänka på att livet vrkligen är precis som denna väg.
en sida är rätt och en sida är fel,
men man kör ändå på båda lite då och då (om det inte är fullt av trafik så man blir påkörd),
ens eget liv är precis som en väg,
och så kom jag på att en väg som ingen någonsin åkt, gått eller cyklat på, den är igenvuxen och den vet ingen om,
men alla vägar vi går genom livet är synliga pga att folk gått där innan,
de har upplevt samma saker, sett samma saker osv.
 
det finns hål i marken som man kan snubbla i,
den vägen där jag cyklade nu ikväll var ganska full med hål,
men de va uppfyllda med asfalt.
det betyder att någon har gått här före dig för att fylla upp dessa gropar så du sliper falla lika hårt,
istället snavar du bara.
 
Vem är denne någon?
 
jo, Jesus.
 
Han har gått före oss,
Han visar den rätta vägen,
han fixade de vita linjerna mellan körfälten,
så att vi skulle ha någon chans att hitta hem till Gud och gå Hans väg.
 
gött va??
 
det var min kvällstanke,
tänk vidare på den folk,
Gud offrade sin son bara för att Hans son skulle kunna förändra ditt liv så att du ser att den trasiga vägen du går på inte är det enda alternativet i ditt liv,
att det finns en väg till,
en välsignad, men ändå svår väg.
 
Vägen är Jesus. Han har sagt själv: "Jag är vägen sanningen och livet,
ingen kommer till Fadern utom genom mig."
 
Han har skapat en väg,
tänker du gå den?
 
 
godnatt världen.
 
blessings.
 


Kommentarer
elin hedén

Aså du är så fin Sofia! Jag älskar att läsa dina liknelser, du är så smart!! Så sjukt bra är du, blir inspirerad av dig! Lite flumt skrivet men ville bara säga det!

2012-10-10 @ 22:21:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0