Galet liv.

Heej på er! :D
 
Tänkte bara skriva lite saker som hänt i mitt galna liv med Jesus,
men jag vet inte vart jag ska börja..
 
jag föddes i en kristen familj och tog tron som självklar när jag var liten men när jag var 13 år tänkte jag efter lite extra, jag döpte mej när jag var 9 år, och då visste jag fullt ut att jag verkligen ville följa Jesus hela livet,
men när jag var 13 år började jag verkligen tänka efter, vad innebär detta egentligen? 
jag ångrade det inte, det var mer att jag började förändramitt liv och leva mer efter orden:
sätt andra för dej själv och sprid Guds kärlek på det sätt Han vill att du ska göra det.
 
Han blir aldrig missnöjd med mig, det vet jag, trots att jag inte läser bibeln eller ber så blir han aldrig trött på mig,
och det insåg jag också plötsligt. Han älskar mig kanske, trots allt?
Men det innebär inte att manb ska göra massa saker med flit som man vet är dåliga, och sen säga "Men Gud älskar mig ändå, det gör inget!"
Han säger att man först och främst ska tro på honom. Och om man tror, då följer man. Om man följer, då lyder man. Om man lyder, då gör man som lagen säger. Vad säger bibelns lag? jo, älska varandra så som jag älskat er, säger Jesus. Ta hand om varandra, visa vördnad för varandra. bry er om varandra, på så sätt som jag sände min enda son för att ni skulle bli räddade.
 
Detta tänkte jag på. Det tänker jag på fortfarande, och jag växer i min tro för varje dag.
 
Vad var det som fick mig att börja tänka så extra mycket just när jag var 13 år den där påsken, som det var?
Jag var på Tre Dagar. Det är en kristen ungdomskonferens(typ som ett kort läger) över påsk i Huskvarna, ett tips från mig-åk på det! FETT värt. 
Jag hörde folk predika, jag träffade folk som berättade om tron ur deras perspektiv och hur de hade kommit till tro, jag hängde med as goa människor och lärde känna nytt gött folk, det var hur gött som helst! vad var det egentligen som gjorde den där stämningen så fantastisk i Kungsporten, över påskhelgen 2009?
Jag kom fram till att det måste va dendär liraren som alla kände.. den där goa kompisen, den sköna killen som alla känner i sitt hjärta. Dendär Jesus, det måste va Han! 
 
Varför pratar hon om Honom som om Han fortfarande lever?
Han dog la för typ 2000 år sen?!
På sätt och vis,
men vet ni att Han uppstod sen?
 
Alla tror att påsken handlar om att Jesus dog, när det i själva verket egentligen handlar om att Han uppstod igen för att vi skulle kunna lära känna Honom, Han gav sig iväg igen, men sedan skickade han en hjälpare som det står om i bibeln. Den Helige Ande. Låter skumt, eller hur? men det är faktisk i  själva verket hur gött som helst!
Att en del av Gud fortfarande finns på jorden och kan finnas i dig om du bara ber om det.
 
Det var det mitt inlägg om "urladdade datorer" handlar om,
vi måste fyllas med Gud för att kunna användas av Gud,
Helige ande är som ett slags batteri för själen,
vi behöver bli fyllda av det för att kunna användas av Gud och sprida kärlek och orka med att vara kristna.
 
vissa tror att kristna har felfria liv, att de aldrig har det jobbigt, att de är perfekta, eller åtminstone tror att de är det etc. det är raka motsatsen. vi är människor vi också.
 
Vi lever bara på ett annorlunda sätt,
vi sätter inte oss själva först.
Det betyder inte att vi inte ska tycka om oss själva,
det står i bibeln "älska din nästa som du älskar dig själv."
Alltså älska människor som du älskar dig själv med andra ord,
och om man inte tycker om sig själv då, så måste man jobba upp sin självbild,
annars kommer man inte palla det.
 
Vi lever med Gud i fokus,
inte världen,
inte pengar,
inte sex,
inte utseende eller det senaste modet,
först och främst sätter vi Gud,
och så gör vi vad Han vill.
 
detta började jag fundera över som 13 årig flicka. Började tänka: hur kan jag göra mitt liv annorlunda från det jag har så att jag lever mer efter Gud?
Han förändrade mig,
gjorde så jag fick en evig glädje inom mig,
som alltid finns där.
En glädje att sprida Hans kärlek med,
genom att bara vara mig själv och vara glad.
 
Man behöver inte göra så mycket,
man behöver inte starta 17 församlingar,
det kan räcka med att man sprider glädje till folk som behöver det.
 
Gud är god, och Han sätter inte ribban högre än vad Han vet vad vi klarar.
 

dessa tankar väcktes i mitt huvud då,
de finns fortfarande kvar,
med tusentals goa tankar till.
Min tro växer för varje år som går,
jag vet att Gud finns,
och jag tycker synd om de som inte tror det.
Men jag tror att Gud visar sig för alla,
det är bara det att vi tittar bort de flesta gångerna.
 
Vad händer om du försöker få kontakt med Honom någon dag?
 
testa. det är värt.
 
det var lite tankar,
gött att du ville läsa! :)
 
Blessings!
 
//Fia.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0