Gött liv!:D

Heeej folket!
 
HÖSTLOV! ÄNTLIGEN!:D
 
hoppas ni mår lika bra som mej,
har haft en underbar start på höstlovet!
 
Va i kyrkan igår och höll i Gudstjänsten med några andra,
jag predikade (första gången, det va as gött!)
och det va så sjukt härlig stämning!

Man kände verkligen att Gud va där,
man kände en speciell glädje,
dendär glädjen som jag fick för några år sedan på tre dagar,
den där äkta djupa glädjen,
jag kände av den så starkt!
 
efter gudstjänsten pratade jag med folk i församlingen som jag bara sagt hej till innan,
jag hade as goa samtal verkligen,
alla tyckte det va en härlig gudstjänst verkade det som,
och det kändes verkligen som att alla var där för Gud,
inte för sig själva.
 
det var galet gött.
 
och jag fick en slags komplimang som var så fin att jag började gråta.
"Jag ser så mycket av Ingemar i dig."
Ingemar är min morfar, han dog när jag var 9 år och är en av mina främsta förebilder,
att få höra det.. det va stort.
jag började gråta.
det var även en annan som berättade att han känt morfar väldigt väl,
och så sa hon till mig och min syster:
"Åh, han skulle vara så stolt om han såg er nu!"
 
gash. Morfar, varför är du inte här?
Det är morfar jag får en del inspiration ifrån,
för han är så galet cool,
han tog sin tro på allvar. Han reste runt i världen och berättade om Gud,
han va så stark i sin tro,
och det beundrar jag hos honom!
 
att höra historier om honom och vad han gjort i sitt liv,
och sedan få höra "jag ser så mycket av honom i dig."
det var så mäktigt att jag bara slogs av det och började gråta..
 
Gud är god,
det var en sjukt härlig gudstjänst igår!
 
folk blev helade från sjukdomar genom att man bad för varandra,
folk kände Guds kärlek så starkt att de började gråta,
det var så underbart!
 
tror många kommer minnas den gudstjänsten länge,
och vi ska ha fler sånna minsann!
 
Jag tänker be sör Sverige,
be för att det ska vara såhär på alla gudstjänster runt om i hela landet
så att Guds rike börjar spridas genom att människor blir så fyllda av Gud.
 
Jag tänker be för Sverige,
be med mig.
 
Blessings.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0