improviserad dikt, lite spontant.

heej folket! :)
 
vet inte om ni vet det,
men jag älskar att skriva dikter,
ni vet, typ överdriva känslor i ord och bara låta det flöda!
rim brukar jag sällan skriva med tyvärr,
men tänkte nu lite spontant skriva en höstdikt som jag kommer på medan jag skriver.. 
kan bli hur knäppt som helst,
men here we go!
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
höst.
det ordet väcker känslor, väcker minnen, väcker tankar,
höst.
att se och känna regnet falla och löven skifta färg,
höst.
tankar om livet, tankar om tunga grejer, tankar om roliga grejer,
höst.
 
ordet höst för med sig tankar,
en kopp choklad framför brasan,
en filt runt sig vid frukostbordet.
 
kylan kommer,
folket börjar klä sig i stickade mössor,
förstora ullkappor och bruna eller svarta kängor.
 
höst.
att stå i regnet och tänka,
tänka på livet. 
höst,
höstdepression förekommer hos vissa.
allt blir mörkt, alla blir tröttare och känsligare.
 
jaa, hösten, det ä nog just då man borde spendera tiden på att vara med de man tycker om,
med de som kan värma en med sina kramar,
med de som kan få en att le av sina ord,
med de som kan få ens värld att bli full av solsken även fast regnet öser ner den dagen.
de människorna. 
vännerna och familjen.
 
det är nog det hösten är till för,
att man ska värma varandra,
att man ska bry sig om varandra lite extra,
att man ska visa kärlek för varandra,
att man ska va med varandra.
 
höst,
den dystraste årstiden på året.
nej.
Höst,
den mysigaste årstiden på året.
Höst.
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
hah, vet inte om det blev en dikt precis, men men.. nånting blev det! ^^
vill bara dela med mig av att det är precis det djuren gör just nu,
lite av det jag skrev om.
 
låter skumt. men när jag åkte till skolan en morgon,
alla satt och frös på bussen och det var frost i gräset,
så åkte vi förbi massa får,
och de låg två och två och värmde varandra,
det såg jättemysigt ut!
 
och idag när jag åkte hem från skolan såg jag två kor,
den ena tvättade det andre kons kind med tungan,
såg ut som den pussade den, de va skit gulligt!
 
Djuren fattar,
vi måste visa lite omtanke och kärlek för varandra,
om de kan, kan väl vi?
 
mer kramar åt folket! 
mer omtanke!
 
köp en kopp choklad till någon som fryser,
baka bullar och bjud någonb på fika!
 
det är trots allt höst,
vi behöver lite uppmuntring!:)
 
Ha en fortsatt go kväll!
 
Blessings.
 
//Fia
 
 
 
 
 
bakade muffins och ett slags knäckebröd med massa frön i, för någon vecka sen,
alla muffins gick åt till fika i familjen och halva knäckebrödssatsen gav jag till en vän till mig,
det är la alltid mysigt att ge bort lite hembakat?
gör det vettja, det är alltid uppskattat! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0