mysig höstig dag! (:

Hej på er folket! :)
 
tänkte berätta lite om min mysiga studiedag! ^^
 
började med sovmorgon, 
sen as god frukost i min ensamhet med ett glee-avsnitt vid köksbordet,
medan regnet smattrade på fönsterrutan.. (bara för att låta poetisk)
 
Sen så bytte jag om typ 50 gånger och lyssnade på musikalmusik,
sen spelade jag lite piano och sjöng..
 
Jaa, sen bakade jag chokladmuffins och knäckebröd och gick till en vän och gav honom lite knäckebröd och tog en kopp te och snackade lite om livet i allmänhet:)
 
Nu sitter jag med en filt över mig i soffan,
datorn i knäet, hörlurarna i och har nyss kommit på att jag inte har något vettigt att skriva.. alls.
 
lyssnar på Laleh och mår bra just nu, sammanfattat.
 
Sitter och är väldigt tacksam över allt som finns i mitt liv,
sjukt tacksam. 
 
En underbar släkt som älskar mig, underbara vänner som är hur underbara som helst, 
en galet tokig och skön klass, och sen kommer allt som vi i Sverige tar som självklara, bara för att vi är bortskämda:
 
mat,
ett hus,
vatten (dock inte rent just nu pga att jag bor i Aneby, så vi får koka allt vatten),
ett samhälle att bo i där man kan gå mysiga kvällspromenader med sin fina mor,
kärlek, 
hopp om en bra morgondag,
en säng att sova i,
att kunna hålla på med det man tycker om (typ musik, teater, skrivande etc. när det gäller mig),
kläder och skor att ha på mig, lite för mycket av dessa tyvärr,
pengar, (tyvärr så är det väldigt viktigt i vårt samhälle för att kunna övereva på olika sätt, tänk om alla delade på det som gick att dela på istället? skulle va så mycket goare!)
ett piano,
böcker, bibeln framför allt.
och mycket, mycket mer.
 
dessa är inte självklara överallt,
och det är därför jag tjatar om att vi ska vara tacksamma för allt vi har istället för att vi ska va ledsna för vad vi förlorat eller inte har.
 
Vi har så mycket, om vi bara öppnar ögonen och ser allt det fina vi har så kommer vi vara så mycket tacksammare för våra liv än vi är.
 
Vi har faktiskt så mycket att vi skulle kunna ge bort hälften och fortfarande överleva,
wierd, huh? 
men det är faktiskt sant.
 
vi har så mycket grejer!
så mycket onödigt som skulle va så mycket nödvändigare i andras hem,
hos andra som inte har så mycket, och som inte har så mycket pengar att kunna köpa massa nya grejer hela tiden, som vissa har.
 
Jag är inte rik, men jag är tillräckligt rik för att kunna ge av det jag har till de som behöver det mer än jag själv.
 
Om man bara öppnar sitt sinne och hjärta och sina ögon och inser att det finns folk i din närhet som behöver din hjälp så skulle du väl inte tveka att hjälpa dem?
 
det som verkar som en småsak kan vara en enorm sak i andras liv,
tänk på det.
 
Du behöver inte göra stora saker för att göra stor skillnad,
du kan hjälpa till genom att göra det du är bra på.
du kan hjälpa till genom att t.ex. baka knäckebröd och ge till en vän;)
 
Allt kan man göra, små saker får betydelse om man gör det med stor kärlek.
 
tack för mig,
ha en fortsatt go kväll:)
 
blessings.
 
 
nej, jag har inte klippt av mej allt hår.. jag har tofs och det är en bild från i början av året som jag hittade i gömmorna på två kompisars blogg, kolla in där vettja: http://kameraiplural.blogg.se/ :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0