To make you feel my love.

vill bara dela med mig av en låttext som är så fruktansvärt vacker,
det kan faktisk vara en kärlekssång från Gud till oss ungefär..
så här kommer den, jag vet att de flesta känner igen den, men tänk på texten! 
 
"When the rain is blowing in your face,
and the whole world is on your case,
I could offer you a warm embrace
to make you feel my love.
 
When the evenin' shadows and the stars appear,
and there is no one there to dry your tears,
I could hold you for a million years
to make you feel my love.
 
I know you haven't made your mind up yet,
but I will never do you wrong.
I've known it from the moment that we met,
no doubt in my mind where you belong.
 
I'd go hungry, 
I'd go black and blue,
I'd go crawlin' down the avenue,
there's nothing that i wouldn't do
to make you feel my love.
 
The storms are raging on the rolling sea
and on the highway of regret.
The wind of change is blowin' wild and free,
you ain't seen nothing like me yet.
 
I could make you happy, 
make your dreams come true,
nothing that i wouldn't do,
go to the ends of the earth for you
to make you feel my love."
 
Han älskar oss, mer än vi kan ana.
Han sände sin enda son till oss för att Han skulle dö för oss.
Kom igen, Hans enda son, fattar ni hur sjukt mycket värd Hans egen son är för Honom eller?
Men Han offrade Jesus, Hans enda son, för vår skull. i låten står "I'd go crawlin' down the avenue",
jag tolkar det som när Jesus gick på golgata upp mot "skallen" där Han korsfästes,
för oss.
 
Har ni sett "Passion of Christ"?
jag har faktiskt inte sett hela, men jag har sett korsfästelsen, 
och när man ser det, då ser man kärlek. 
Det är så bra gjort, det är så starkt,
man ser hur Han lider,
och vet ni vad Han säger när Han hänger där på korset?
"Fader, förlåt dem. de vet inte vad de gör."
Jesus tänkte på oss, Han va inte som vi skulle vara i den situationen:
"Aj, det gör så ont, det är så synd om mig, nu dör jag snart."
Han säger "Fader, förlåt dem."
Han tänker på oss, även om det var vi, människorna, som plågade honom, piskade honom, spikade upp honom på korset, gjorde narr av honom, allt detta och han säger bara åt Gud att förlåta oss. Med andra ord "Gud, strunta i mig, tänk på dem istället, ta hand om dem."
 
Halleluja. Den styrkan. Den kärleken. Helt sjukt. Helt sjukt. 
 
Skulle ni tänkt så? Om någon grupp människor tog er till fånga, plågade er, hånade er, gjorde så ni skulle dö en plågsam död, skulle ni då säga till er familj "tänk inte på mig, förlåt dem, de vet bara inte vad de gör." 
 
Skulle inte jag gjort faktiskt.. det kan jag erkänna. Jag skulle blivit helt förtvivlad, 
jag skulle va skiträdd, jag skulle inte tänkt "nu måste jag förlåta dehär människorna, jag måste säga till min familj att förlåta dem, jag måste tänka på de före mig själv." Jag skulle mer tänkt "vad håller de på med? vad har jag gjort? varför just jag? varför Gud, hur kan du göra såhär mot mig? vart är di egentligen?!"
 
det skulle nog de flesta tänka: Varför ska jag lida genom detta.
 
Och vet ni? Han dog inte bara för oss, Han tog alla våra synder på sig.
Vad innebär detta?
Jo, Han tog alla våra misstag, Han tog straffet för dem. Han tog alla våra sjukdomar på sig, allt tungt vi upplevt och någonsin kommer uppleva, tog Han på sig för att VI inte skulle behöva lida lika mycket av det. Han gjorde så att vi, genom korset, Kan komma till himlen när vi dör. Han räddade oss från att dö, Han gjorde så att vi, om vi tror, kan få evigt liv. är inte det helt fantastiskt?
 
To make you feel my love. 
Han gjorde det för att vi ska kunna känna Hans kärlek. 
 
Om inte det är äkta kärlek, då vet jag inte vad. 
 
Sammanfattning: Guds kärlek är oerhört superdupermegafantastisktenooooormt stor. Han älksar oss så mycket att vi inte kan få in ens tanken av det i våra hjärnor. Så mycket, SÅ mycket älskar Han oss. Och nej, vi förstår inte, vi kan bara ana ungefär:
en 100000000000000000000000000000000000000000000000000......del
av hur mycket Han älskar oss, och det är väl hur gött som helst eller?! 
 
Jag lever därför mitt liv efter Honom. Jag försöker leva efter Hans främsta ord som Jesus sagt. "Behandla andra med kärlek och respekt." acceptera människor som de är, älska människor som de är och få dem att växa.
 
Vet ni? starka personer är inte de som trycker ner andra, det är dem som får andra att växa, och Jesus var en sådan person. Han var stark-sjukt stark! 
 
Han är min förebild, min allra största förebild.
 
För Han är så Fett grym.
 
 
lyssna på "to make you feel my love", en sjukt bra låt, och den beskriver lite av hur mycket Gud älskar dig.
 
 
Tack för mig, 
ha en trevlig helg! 
 
Blessings.
 
Inget kan heller skilja oss från Guds kärlek, det enda som sätter stopp för det är vi själva, allt handlar om vad vi  vill fokusera på, mörker eller ljus, hat eller kärlek. Fokusera på Gud och sätt Honom först, för då kommer resten av ditt liv att lösa sig, det kan jag lova. Jag är ett levande vittnesbörd på det. Han har räddat mig och jag vill leva mitt liv efter Hans ord, inget kan skilja mig från Guds kärlek, inget. Och om jag någon dag inte känner att Han är nära är det för att jag tappat fokus. För Han är alltid nära, no matter what. Han är alltid med mig. Han är med dig också, och om du inte känner det, be Honom visa det för dig på något sätt. För Han älskar dig och Han vill inget hellre än att du ska känna det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0