"Det hjärtat är fullt av talar munnen om."

Hej folket :)
 
Tänkte skriva lite tankar jag hade nu för tillfället,
har hört många gånger under senaste tiden ett bibelord som jag tycker är svinbra:
"Det hjärtat är fullt av, talar munnen om." 
 
Det har jag funderat väldigt mycket på.. det är verkligen så! 
Dedär man verkligen håller av, det man känner i hjärtat, det är det man verkligen kan prata i timmar om.
 
I mitt fall är det Gud. Han finns i hela mig, i mitt hjärta, och jag vill varje dag sprida det till andra,
hur underbar Han är mot mig och hur Han har räddat mig.
 
Men ett tag så kände jag inte så.
Ett tag höll jag andra saker i mitt hjärta, jag lät det ta mer plats än Gud och allt slutade i ett, vad det kändes som, slag i magen ungefär.
 
En dag insåg jag att jag inte kan fortsätta så, det måste va Gud som står först i allt,
inget annat, ingen annan, bara Gud. Jag måste se till honom i de svåraste situationerna jag hamnar i,
För Hans kärlek tar aldrig slut, aldrig. Det borde väl trots allt vara mycket kärlek??
 
Kärlek som aldrig tar slut, som fortsätter vara precs likadan hela tiden. sån kärlek asså, det går inte att fatta. Obegränsad.
 
Borde inte vi visa Honom kärlek då? Borde inte vi låta Honom ta den största delen av vårt hjärta? 
 
Ändå blir jag deppig, ändå sitter jag och tänker:
"Vilket hemskt liv jag har! varför har jag det så dåligt för? Gud, ser du mig inte?!"
 
Hah.. så tänker vi alla... va egoistiska vi är egentligen? 
Vi ska tacka Honom! Tacka för att vi har det så bra som vi har det! 
Han älskar oss och vill oss vårt bästa, och det fattar inte vi riktigt,
men det vi bör göra är att låta Honom fylla tomrummen i vårt trasiga inre,
låta Honom hela oss,
Låta Honom laga de trasiga vi har i oss,
och tacka Honom.
 
Genom att göra honom en tjänst,
öppna dörren till vårt hjärta,
låta Honom få en del av vårt hjärta,
och sedan tala om det hjärtat är fullt av.
 
Sprida Guds rike,
Genom att ha Honom i oss.
 
 
För "Det hjärtat är fullt av, det talar munnen om."
 
Värt att tänka på.
 
Vad talar du om?
Vad är ditt hjärta fullt av?
 
Jag tycker synd om de som är fattiga,
ni vet de som bara har pengar.
 
Jag är så mycket rikare, trots att jag inte har så mycket pengar,
jag har Gud. Jag har en familj och vänner som älskar mig,
och det gör mig så rik.
 
De är en stor del av mitt hjärta,
och det är jag så tacksam över.
 
Den största delen tar Gud,
och det är därför jag bloggar,
det är därför jag vill predika,
det är för att mitt Hjärta är fullt av Gud och jag vill sprida det på olika sätt.
 
det gör jag på ett sätt atomatiskt,
för att mitt hjärta är fullt av Honom och det är därför min mun och hela jag talar om Honom.
 
Vad vill du att din mun ska tala om?
Vad vill du att ditt hjärta ska va fullt av?
 
Värt att tänka på.
 
 
Ha en fortsatt bra söndag! :)
 
 
Blessings.
 
//Fia
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0