#Frizon13

Vart ska jag börja.. Frizon alltså.. wooow. 
Kom hem igår efter helt fantastiska dagar på Frizon 2013 och jag har upplevt så mycket på bara några få dagar, ska försöka sammanfatta allt med inte alltför många ord, ska verkligen försöka, vi får se hur det går! 
 
Har gått fram för förbön typ 8978654 gånger och det har gett mig så mycket! Har blivit helad på insidan något enormt. Har pratat ut om de senaste åren som ärligt talat varit både vääldigt tunga och helt underbara. Känner en enorm lättnad och känner att jag nu kan börja om på nytt och bygga upp mig själv, har nämligen känt mig väldigt trasig i själen en tid, men nu så! Gud kan verkligen hela och jag känner en otroligt härlig frihet i mitt hjärta och min själ som inte kan beskrivas med ord. Heeelt fantastiskt! 
 
Har även fått förbön för att mina ögon ska bli bättre. Många gånger. Nu förväntar sig folk att jag ska skriva att all närsynhet (vad heter det?) har försvunnit och jag är fullkomligt helad etc. Men nej. Gud har inte helat mig, och nu tänker många "jaha, va synd. Då ger du väl upp.. eller? hur många gånger har du fått förbön egentligen? varför helar han dig inte?" och visst, jag har tänkt en del på dessa frågor, men jag har inte ställt dom till Gud, för vet ni? Han har en bättre plan än mig och Han har även nämnt medan vi bett flera gånger att han testar mitt tålamod i och med helandet på mina ögon. Coolt va? Gud använder allt! Och jag kan inte säga att det INTE blivit bättre på något sätt! Jag ser inte bättre, det gör jag faktiskt inte, MEN Gud har helat musklerna runt mina ögon. Jag har haft synfel i ca 7-8 år och då har mina muskler runt ögonen försökt jobba för att få mig att se bra, även om jag haft glasögon och sånt, och NU SLAPPNAR DE AV! Första gången på sju år, det känns helt fantastiskt! :D Går inte riktigt att beskirva med ord hur skönt det är om man inte vet hur det är med spända muskler runt ögonen, men det är i alla fall helt helt helt underbart! 
 
Och vet ni? Detta kommer en del av er inte tro på för att ni kanske aldrig har hört talas om det,
men medan vi bad på ett av kvällsmötena så fick flera av oss som bad guldstoft på händerna. Låter helt stört, det tycker många, det tycker jag med, men Gud kan till och med visa sin storhet genom att bli äkta guld som glittrar på ens händer. Det är jättecoolt, som små guldkorn liksom, sjukt häftigt! 
 
Har även haft fullt med underbara möten med människor! Har pratat, skrattat, kramats, hängt, käkat frukost/mat/kakor, sovit i tält och hängt i husvagn med underbart fina vänner! Gud har fått mig att inse, än en gång, hur lyckligt lottad jag är som har så mycket fina människor i mitt liv. Skriker av glädje inombords. Så sjukt tacksam. Gud är god! Tack Jesus.
 
Detta blev ett enda långt vittnesbörd om vad som hänt under fem helt underbara dagar. Har ju haft en del musikupplevelser också, fick t.ex. en trummpinne i huvudet på bäästa bandet Hansams konsert, det var gött! Nu har jag den som minne! Har även sett underbara musiker som Two Birds, Tomas Andersson Wij, Claes Strängberg och Adam Tensta(-konstigt nog! Trodde inte jag skulle gilla den musiken, men de va faktiskt helt okej!) för att nämna nåra. Det var najs. 
 
Det blev som sagt långt, hoppas ni orkat läsa och att ni fått lite mer inblick i hur stor Gud är!
För att påminna er liite av vad jag skrivit: Jag har blivit helad från något jag haft problem med i SJU ÅR. Jag har fått GULDKORN PÅ HÄNDERNA. Jag har kännt mig HELT FRI för första gången på ganska länge.
Fattar ni hur awesome vår Gud är eller?
Näe, inte jag heller. Men jag vet att ordet awesome inte räcker till för att beskriva Hans storhet.
 
Detta var lite av det Gud har gjort i mig under dagarna på frizon.
Lovely.
Hejdå mina syskon.
Simma lungt och var er själva. 
Peace!
 
YOUR MERCY TOLD US HOW TO SHOUT,
WE'LL LIFT YOUR NAME IN ALL THE EARTH
AND WE'LL SHOUT TO THE PRAISE OF YOUR GLORY!!
 


Kommentarer
Isabelle Eriksson

Underbart!!:D Gud är feeeett bäst!

Jag håller oxå på att starta en blogg faltiskt, gud har gjort och gör så mkt på senaste tiden och vill skriva om det. att du skriver inspirerar!:)
God bless you Sofia!
Kram!

Svar: Wow, fy va bra! :D ska in och läsa på den då! :D Så sjukt bra att du ska skriva om vad Gud gör i ditt liv, du anar inte hur många du påverkar genom det! Det är helt fantastiskt! :D Gud välsigne dig syster! Du är så galet bra! :D Kram!
-sofiadelhag.

2013-08-13 @ 00:20:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0