Låtskrivare - I Jesu namn.

Hej syskon! 
 
En del av er vet inte att jag skriver egna låtar,
men det gör jag faktiskt! 
Det var ett intresse mest i början, som kanske startade med några rader utan sammanhang när jag var typ elva år, sen slutade jag skriva låtar och började skriva texter och dikter, 
men sen för något/några år sedan hittade jag tillbaka till låtskrivandet.
Under de senaste åren har jag börjat syssla med musik ännu mer än innan, men framför allt har jag även växt otroligt mycket i min tro. Jag är uppvuxen i en kristen familj så tron på Jesus har alltid varit en naturlig del av livet, men det var först när jag för några år sedan började ta min tro på allvar som jag märkte att min livsuppfattning verkligen ändrades. 
 
Detta påverkade även musiken, och låtskrivandet. När jag återigen tog upp låtskrivandet så var jag inne i en väldigt deppig period av mitt liv. Så då blev det väldigt deppiga och jobbiga texter, men sen uppenbarade sig Gud genom musiken. Kände hur Han ville att jag skulle skriva låtar och sprida budskapet om Honom genom detta. Så, Gud drog mig ur den där depp-perioden och hjälpte mig lägga fokuset på Honom, någon vecka senare hade jag skrivit min första låt med Jesus i fokus. Det var som om texten och melodin bara kom en kväll och det kändes som om Gud hjälpte mig komponera musik som skulle sprida Hans budskap.
 
Har nu skrivit ett femton-tjugotal låtar (kanske några fler) som handlar om budskapet och hur Gud räddat mig, om Hans kärlek och nåd och lite sånt där, och det är något särskillt när jag skriver dem alltså. En dag talade Gud väldigt starkt till mig på en kvällsandakt jag hade för mig själv och sa:
"Sofia, jag är ditt liv och musik är ditt liv - blanda." 
Så nu är jag helt enkelt en låtskrivare, i Jesu namn. 
Är dock väldigt blyg när det gäller att spela upp dem.
Fjantigt, kan tyckas, men grejen med musik är att man lägger ihop känslor med ord och melodi och, i mitt fall, min tro, som är det viktigaste jag har, och sen att spela upp det för människor.. det är sjukt läskigt.
Men Gud har hjälpt mig att spela dem i kyrkan, de är ju skrivna med Guds ord.
Plus att alla låtar är som att sjunga vittnesbörd, pga att jag inte skrivit en enda av dom utan att vara berörd av Gud. Så det borde inte vara så svårt.. får hoppas att jag blir mer frimodig när det gäller detta. 
 
Så, alla ni kristna låtskrivare som sitter och läser detta nu,
Gud välsigne er och er musik. Be både innan, under tiden och efter när du skriver låtar.
Diskutera med Gud, hur konstigt det än låter, vad låten ska handla om och vad Han vill säga genom din musik,
för tro mig, Gud kan beröra genom musik och Han vill använda dig i det.
 
Så, jag har musiken och jag har Gud. Jag tänker blanda.
Alla har vi något område i våra liv, i mitt fall musiken, som vi älskar att hålla på med. 
Jag har insett att om man lägger allt det i Guds hand kommer det gå så mycket bättre. 
Så våga du ockå. Ta det där området i ditt liv och ta din tro och BLANDA.
 
Det är värt det. 
Jesus hjälper mig skriva låtar,
Han kan allt
Våga blanda du också.
 
Frid. 
 
Spelar även munspel mitt i sädesfält i solnedgången vid Gullbrannagården ibland. Om någon ville veta. 


Kommentarer
LIENE

Jag skriver också låtar :D Har länge varit mitt intresse men det är så klart bättre när Gud dyker upp i låtarna och inte jag själv eller mina problem som aldirg löser sig.
Gud välsigne dig och din musik med! och jag ber att han gör dig mer frimodig :)

Svar: Tusen tack för böner! Ber för dig också, att Han ska ge dig inspiration till att skriva mer låtar i Hans namn! :D Gud välsigne dig!
-sofiadelhag.

2013-08-28 @ 14:08:49
URL: http://lifefromwithin.blogg.se
Hannah

Asså detta är så sjukt. Jag var på konfa läger i helgen och de som bad för mig sa något i stilen om att jag har på hjärtat att vilja skriva låtar eller att jag ska börja för att tjäna Gud med andra. Och jag har inte tänkt på det så mycket förut men jag älskar verkligen att spela piano och sjunga för den delen. Lovsångs spellistan är ju på hela dagen typ och jag har inte vågat, trott att jag kan skapa musik med hjälp utav honom till honom! Men när jag läste detta inlägg så kändes allt bara hur bra som helst. Har precis hittat din blogg genom fb gruppen ge och du ska få. Åh, du kan verkligen skriva! Du uppmuntrar säkert många med dina ord och du skriver verkligen tänkvärda saker!Kraam

Svar: Åh va glad jag blir! Ska också be för dig Hannah, att du ska få börja skriva musik med Jesus på det sättet jag upplevt! Det är fantastiskt och jag vet att du kommer få uppleva samma sak! Gud välsigne dig. Kram!
-sofiadelhag.

2014-05-19 @ 18:12:27
URL: http://hannahragnarsson.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0