"Alla hjärtans dag."

"Livet är så hemskt.
Det är alla hjärtansdag,
jag är singel,
har ingen att hänga med,
allt är bara allmänt deprimerande.
Vad ska jag göra idag då?
sitta och kolla på alla facebookstatusar och tweets om hur alla andras dag är så underbar.
det är vad jag ska göra.
Sjunka ner i tankarna och stanna där.. det ska jag göra."
 
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! SLUTA TÄNKA SÅ!
 
Alla kära människor där ute i världen som inte är ihop med någon idag,
låt mig påminna er om att det heter "alla HJÄRTANS dag" och inte "alla-som-är-ihop-med-någons-dag".
Det heter alla hjärtans dag. Visste du det?
Alla har ett hjärta, eller hur? därför tycker jag att ni ska tänka att det heter "allas dag" istället.
 
Alla kanske vi inte har någon att dela livet med eller någon vi är ihop med eller liknande,
MEN vi har ju så många andra runtomkring oss som vi älskar, eller hur?!
Alla hjärtans dag är inte meningen att det ska vara en deppig dag,
du ska fira den med de du älskar!
Så fira den med familjen, tjejkompisarna, killkompisarna,
istället för att sitta själv hemma och tänka på allt du inte har.
 
Idealen för dagens tonåringar, enligt världen, är ju tyvärr:
-Se bra ut, med andra ord-Va smal, va smikad, följ modet, va inte dig själv för då är du udda, och det är ju en KATASTROF!
- Ha en pojkvän/flickvän, annars verkar du ju vara opopulär, kära nån!
- Ha massa vänner, inte bara några få, utan ha många, mycket bättre att känna många lite än att känna några få väldigt väl!
...okej, en del av dedär är överdrivet. Men vi har sjuka ideal om vad man ska ha och hur man ska va i dagens samhälle.
 
Men vet ni vad jag tänker?
Jag tror på Gud. Det framgår nog ganka väl här på bloggen,
och jag VET att Han har planerat mitt liv och Han kommer hjälpa mig och leda mig rätt genom livet.
En dag vet jag att Han kommer se till att jag träffar den jag ska spendera resten av mitt liv med,
men tills den dagen kommer och tills jag träffar den personen så ska jag vänta.
Jag litar på Honom och jag vet att Han bryr sig.
Jag är älskad utav Gud, och det räcker för mig. Han har skapat mig såhär, därför ska jag vara såhär, för om Han, som vet vad fin är, hade velat ha mig annorlunda hade han skapat mig annorlunda. Om HAN tycker jag är fin såhär, borde inte jag vara så som han skapat mig då?
Hans kärlek för mig och dig är obeskrivligt stor och äkta.
Jag hade överlevt med hela världen och alla dess människor mot mig, om jag bara visste hur mycket Gud älskade mig. Han är så otroligt kärleksfull.
Så, jag kan överleva utan någon annans kärlek, bara jag vet att Han älskar mig.
men vet ni? Så tänker inte Gud.
Han ger oss så mycket mer!
 
Han vet att vi människor är väldigt tvivlande,
Han vet att vi inte förstår all Hans kärlek för oss,
så vet ni vad Han har gör?
Han ser till så att vi alla har människor runt omkring oss som älskar oss.
 
Jag har en fantastisk familj, en underbar släkt och helt galna men underbara vänner,
och det tackar jag Gud för,
för jag vet att det är Han som ser till att det är så.
 
Så vet ni hur jag spenderar min alla hjärtans dag?
Jag tackar Gud för alla jag har i mitt liv,
Jag hänger med min älskade familj.
Jag sitter inte och deppar över att jag inte har någon pojkvän,
för jag vet att Gud kommer lösa det så småning om.
 
Det står ju trots allt "Sök först hans rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också."
vilket betyder ungefär: "Tro först på Gud och lita på honom, så kommer du få mer än du någonsin kan ana PÅ KÖPET!"
 
Alltså, Han kommer fixa allt vi behöver på något sätt om vi tror och litar på Honom.
Sjukt gött,
inte sant?
 
 
Så kära ni,
sitt inte och deppa för allt du inte har, utan var glad för allt du har istället!
Du har så mycket som är så fint i ditt liv om du bara tänker efter.
Då borde du vara tacksam istället,
det är jag.
 
 
Jag hoppas detta fick er att inse att ni behöver inte vara i ett förhållande för att få en fin alla hjärtans dag.
Fira med de du älskar!
 
Och vet du?
En dag kommer du möta "the one",
och du kommer fatta det när du möter den personen.
En dag kommer du träffa den personen du ska spendera resten av ditt liv med,
men du, vänta på den dagen. Vänta på den personen.
För vet du?
You can't hurry love.
 
 
Det finns en kärlek större än livet självt,
och det är Guds kärlek.
Han älskar dig även om du vänder honom ryggen,
Han kommer alltid finnas beredd att backa upp dig i de tuffa stunderna.
Han finns och Han älskar dig.
Lita på det, för det är sant.
 
 
Tack för mig,
hoppas du förstår(eller anar) hur älskad du är.
Gör inget dumt idag,
utan ha en fin dag med de du älskar istället.
 
 
Gud välsigne dig.
 
 
-Love.


Kommentarer
MADDISENJ

man kan ju faktiskt mysa med vänner och familj, man behöver inte ha en pojkvän eller flickvän och mysa med :D

Svar: Jaa, visst är det så? :D sjukt värt! :D
-sofiadelhag.

2013-02-14 @ 18:02:38
URL: http://maddisenj.se
Anonym

SÅÅ bra skrivet! Tack!

2013-07-07 @ 16:43:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0