TAGGAR ETT SJUKT GÖTT 2013!

GOTT NYTT ÅÅÅÅÅÅÅÅR!!!!!! 

helt sinnessjukt att 2012 är slut. Har haft det bästa nyårsfirandet EVER.

Var på Unite13 i Jönköping,
Där ska man vara på nyår säger jag bara, bästa stället!
Att fira nyår med hundratals andra ungdomar som står och lovsjunger Gud vid tolvslaget:
stämningen, glädjen, tacksamheten, bönesvaret, GAAAAAAAAALET UNDERBART! 

Jag själv fick uppleva en otrolig frihet.
2012 har inte precis varit det bästa året för mig,
har kämpat mycket med allt ifrån grejer inom tron till självbild till min farfars bortgång och lite till. 
allt har varit ganska tungt och om det inte vore för min nya underbara klass, mina andra kompisar, min släkt, min familj, men framför allt JESUS vet jag inte om jag hade orkat med allt. 
 
MEN på Unite, precis innan tolvslaget i natt satt jag och grät,
som jag gjort på två andra möten,
det kändes som en slags terapi för att få ut alla känslor.
Och jag verkligen GRÄT. 
 
sen hände det fantastiska.
 
De inbjöd till nattvard PLUS att man kunde gå fram,
skriva en lapp om vad man tyckt ha varit tungt med 2012 och sedan lägga den i en tunna som de sedan tände eld på för att symbolisera att det inte ska finnas i våra liv längre.
jag skulle bara lägga det i Guds händer och lämna det,
bli fri från det. 
 
Jag gick fram, skrev en lapp,
kände hur tårarna fortsatte rinna som floder.
Har aldrig gråtit så mycket, trodde inte man kunde gråta så mycket,
men tydligen.
 
Folk bad för mig,
de visste hur dåligt jag mådde,
men det var inte förrän precis vid tolvslaget som precis allt bara släppte!
jag blev så glad,
det var nytt åt med nya möjligheter,
och jag var FRI!
 
fri från allt dedär tunga,
fri från att leva i tankegångar som jag hatade,
FRI! helt enkelt FRI I KRISTUS!
 
Halleluja, det var typ det enda jag fick fram,
fylldes av sådan tacksamhet.
 
allt dedär hade varit som ett stort sår i mig,
ett sår som trots att jag försökte att sy ihop det eller plåstra om det vägrade det att läka,
det såret helade Gud där vid tolvslaget.
 
Tro mig, jag vet att det var Han, jag hade ALDRIG kunnat klara det själv.
 
Så, vad händer nu?
mitt nyårslöfte är att be för Sverige varje dag,
be för folk jag träffar på,
visa kärlek och respekt och vara ett redskap för att Gud ska kunna använda mig till att sprida Guds rike i Sverige och i VÄRLDEN!
 
Det KAN hända syskon,
DU kan hjälpa till,
jag ber för er,
jag ber för Sverige,
det kan du också göra.
 
Gud är värd all lovsång,
därför ska jag leva mitt liv som en lovsång till Honom,
och i dagar av tvivel ska jag tänka tillbaka på allt som hänt i mitt liv,
för då KAN JAG INTE tveka. GUD FINNS. HAN ÄR SÅ GOD.
 
Jag tror inte på Gud. Jag VET att Han finns.
 
 
Hoppas ni förstår att detta inte är något jag bara skriver,
om ni har frågor så prata/chatta med mig.
 
Jag vet att han finns. Han är den levande Guden,
och vet ni?
 
HAN ÄR VÅR FARSA!
 
tack för mig,
Gud välsigne er!
 
här är en bild från lovsången vid tolvslaget,
suddig bild,
dansande människor,
ungdomar som prisar Gud,
BÄSTA sättet att fira nyår.


Kommentarer
bibbi lut

kul o höra.

Svar: fett gött, halleluja!
En liten flicka vid namn Fia som bloggar om sin syn på livet och framför allt sin tro. Gött att du hittade hit! Blessings.

2013-01-01 @ 21:25:43
JK

man blir nästan mörkrädd... Vad är dagens samhälle på väg ? -JK

Svar: det är påväg att förändras till något bättre! :D
En liten flicka vid namn Fia som bloggar om sin syn på livet och framför allt sin tro. Gött att du hittade hit! Blessings.

2013-01-01 @ 21:27:08
Linn :)

När mina vänner frågar varför de ska med till 3 dagar eller om jag har lärt känna någon så berättar jag alltid om dig! Den underbaraste människan som jag har träffat.. Det är så jag beskriver dig! Som en ängel :) jag är så otroligt tacksam över att jag får ha dig som vän Sofia! Även om vi inte träffas så ofta så betyder du så otroligt mycket för mig! Ta hand om dig nu så ses vi i påsk! <3

Svar: oj, du är så fin min kära vän! :D Gud välsigne dej och jag tycker om dej jättemycket!<3 ta hand om dej också så ses vi på tredagar! blessings!<3
En liten flicka vid namn Fia som bloggar om sin syn på livet och framför allt sin tro. Gött att du hittade hit! Blessings.

2013-01-01 @ 21:34:31
Malin

Fy vad härligt att läsa! Verkligen!! Gud är god!!

2013-01-07 @ 18:52:59
URL: http://malinyman.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0