Livspussel.

Länge sen jag skrev,
länge sen jag kom på tanken,
men nu så!
 
Idag har varit en underbar dag.
En störd dag.
Har fått möta Gud på ett helt nytt sätt!
 
Sjöng på en gudstjänst i morse med min syrra och en kompis,
och predikan.. det kändes som han som predikade hade läst mina tankar.
Jag kände hur Gud använde honom för att berätta hur mitt liv egentligen är.
Det låter konstigt detta, jag vet. Det kommer låta konstigt både för dig som var samma gudstjänst som mig i morse och för dig som inte var där, men jag förstod lite, pga vissa delar i predikan, vad jag ska göra av mitt liv och vad Gud gjort genom mig redan, hur han använt mig i mitt liv hittills.
 
Det är svårt att förstå vilket wake-up-call jag verkligen fick.
Det kändes som mitt liv hade varit ett ofärdigt pussel och att ännu en bit sattes på plats genom att Helige Ande berörde mitt inre.
 
Nu förstår jag lite mer.
Jag ska inte gå in på detaljer om vad Gud har talat till mig,
för det behåller jag som en skatt i mitt hjärta.
Jag kan bara säga att denna förvandling,
från ovetande till vetande,
har varit något av de coolaste mötena jag haft med Gud.
 
Jag ber för alla er som läser detta.
Jag ber att Gud ska visa det Han visade för mig, fast i ert liv.
Att du ska få ett "wake-up-call" från Gud,
att du ska få känna hur Gud lägger till en pusselbit i ditt livs-pussel.
Det ber jag denna ljusa maj-kväll.
 
Han förändrar mitt liv för var dag som går.
Han förändrar ALLT.
Orden räcker inte till,
men Han är också ALLT i mitt liv.
 
Vill också utmana er alla att verkligen ta tid med Gud.
Snacka med Honom.
Be Honom lägga till en pusselbit.
Be Honom få dig att förstå lite lite mer.
Gör det idag. Gör det nu!
Som Mark Twain sa en gång:
"Ge varje dag chansen att bli den bästa i ditt liv."
 
Det finns dagar jag verkligen lägger fokuset på Gud och låter Honom ta hand om den,
för dessa dagar inser jag Hans storhet. Detta borde jag egentligen inse varje dag,
för när jag gör det blir dagen verkligen "den bästa i mitt liv".
 
Så börja snacka med Gud om ditt livspussel,
lägg varje dag i Guds hand,
ditt liv kommer bli annorlunda.
 
Varje dag kommer bli den bästa i ditt liv.
 
Solskensbild. Hoppas ni har lika fint väder hos er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0