The voice of truth.

Ibland är livet skit. Man ser ingen utväg, bara en enda stor, tjock, evig dimma.
Det kvittar hur många som säger "det löser sig!" "du fixar det!", man ser fortfarande inget ljus.
Allas ord bara ekar ut i dimman.
När livet är så, finns det bara en röst som kan övertyga mig om att jag klarar det.
The voice of truth.
Den enda jag egentligen kan lita till 110% på att Han precis ALLTID talar sanning och att Han ALLTID vet bäst.
Och vem är det? Jesus såklart.
 
Jag kände idag att jag skulle skriva på bloggen,
men jag ifrågasatte tanken otroligt mycket då jag är ganska sjuk och väldigt trött på allting just nu.
"Vad kan komma för gott ut ur ett blogginlägg om jag mår dåligt när jag skriver det?"
Just DÅ kom låten "Voice of truth" av Casting Crowns igång på min spotifylista.
Och då insåg jag vad som fått mig att överleva denna tunga vecka.
Här är en del av texten på låten:
 
"But the waves are calling out my name and they laugh at me
Reminding me of all the times I've tried before and failed
The waves they keep on telling me
Time and time again. 'Boy, you'll never win!'
"You'll never win"

But the voice of truth tells me a different story
And the voice of truth says "Do not be afraid!"
And the voice of truth says "This is for My glory"
Out of all the voices calling out to me
I will choose to listen and believe the voice of truth"

För mig blev det då uppenbart vad jag skulle skriva om.
Jag är som sagt sjuk, har varit sjuk i ca 2 veckor och det kommer ta några veckor till innan jag är helt frisk.
Många gånger när jag vaknat mitt i natten av att jag inte kunnat andas eller liknande, har jag velat ge upp. Jag är inte starkare än en sjukdom, det är jag inte. Men då tänkte jag inte på att jag vet en som är det. Han som bor i mitt hjärta. Jesus besegrade alla sjukdomar, död och synd på korset. Vilken sjukdom jag än får så kommer Han alltid vara starkare och eftersom Han bor i mig kommer jag fixa detta. Herren är min styrka.

Om man läser första delen av låttexten beskriver det en sån situation, där jag känner att min svaghet vill säga åt mig att ge upp. Sen kommer den andra delen av texten. Refrängen.
"The voice of truth tells me a different story"! Herrens röst, sanningen, säger mig något annat!
Han säger "Var inte rädd, jag har allt under kontroll." Ja, det är svårt att lita på de orden och jag tvivlar ibland. Inte minst när jag går igenom sånna här perioder, som nu i veckan. Jag tvivlar inte på om Gud finns eller inte, mer på om Han tänker hjälpa mig. Ibland får jag för mig att Han inte ser mig, att Han inte hör när jag ber. Kände så nyss och då, mitt ur ingenstans dyker denna bilden upp i mitt facebookflöde:
Han hör mig. Han ser min situation. Han har inte glömt mig!
Han är min styrka när jag går genom denna tunga period. Så sjukt gött!
 
Jag ville bara dela detta till dig som kanske också går igenom en tung period just nu!
Ett aningen rörigt inlägg kanske, men jag hoppas att budskapet gått fram.
Lyssna på "Voice of truth" av Casting Crowns och läs på bilden här ovan, för den gäller dig också!
GOD HAS NOT FORTGOTTEN ABOUT YOU!
Han är med oss även i de jobbigaste situationerna.
Hans kärlek är så stor att Han aldrig skulle stå ut med att lämna oss. 
Hans kärlek till dig är som en evig förälskelse!
Han älskar dig så mycket att Han skulle kunna göra vad som helst för dig!
Så vad får dig att tro att Han överger dig när du mår som sämst?
Han är närmare än du tror.
Han hjälper dig och bär dig i sin famn. Just nu.
Just där du är finns Han med dig.
Kom ihåg det.
 
Gud välsigne dig.
 
 
 
 


Kommentarer
Joshua

Hey vill bara säga att jag har läst lite i din blogg och har blivit riktigt glad och berörd! Det är kul att se att Herren använder unga människor överallt i dagens Sverige. Vi är en mäktig armé och generation som ska förberreda hans ankomst till jorden! Må Gud välsigna dig i massor och fortsätta inspirera dig i musiken/låtskrivandet och även i allt annat du kommer göra i framtiden. MvH JM

Svar: Åh va kul att höra! :D Jättekul att du läser och tusen tack! Gud välsigne dig!!
-sofiadelhag.

2014-04-29 @ 02:30:52
Anonym

TACK! Kärlek till dig, fina du! Kramar /Karoline (Sjöström)

Svar: Åh vad roligt att du läser härliga du! Kärlek tillbaks! KRAAM! ♡
-sofiadelhag.

2014-04-29 @ 18:31:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0