Av ren tacksamhet.

Av ren tacksamhet vill jag använda detta inlägg för att uttrycka min kärlek till alla människor runt omkring mig. Alla vänner, min släkt, mina bekanta och alla andra som lever här i världen som jag inte känner än eller aldrig kommer lära känna.
Jag älskar er. Allihop.
 
Med några av er har jag växt upp. Några av er har jag fikat med enstaka gånger. Några av er har jag skrattat med, några har jag gråtit med och några har jag bara varit med. Filmkvällar, läger, konserter, musikaler, gemensamma vänner, samma skola.. hur jag än känner dig(eller om jag inte känner dig) vill jag säga att just DU är speciell för mig.
Du är en del av min värld. Vår värld.
 
Jag tackar Jesus för var och en av er. Att han skapade er så olika och så fruktansvärt fantastiska. Ni är mästerverk, hela bunten.
 
Detta är inte ett inlägg jag skriver "bara för att". Jag skriver det för att just DU ska förstå att genom att just DU finns så är världen lite bättre. Just för att du är du. Om världen bestod av likadana människor hade vi inte kommit någonstans med någonting. Därför vill jag skriva: TUSEN TACK ATT DU VÅGAR VARA DU. Alla förändrar vi världen genom att vara oss själva. Vi är menade att vara en brokig skara. Det är trots allt olikheterna som får ett pussel att hålla.
 
Så fortsätt kämpa genom livet och ge inte vika för folk som vill förändra dig. Den enda som i så fall ska kunna förändra dig, snarare FÖRVANDLA dig, är Jesus. För tro mig, han förvandlade och förändrade mig genom att visa sin kärlek för mig, och det är det bästa som hänt mig. NÅGONSIN.
 
Han skapade oss olika för att vi skulle förbli olika. Så var dig själv. När du vågar vara dig själv kommer andra i din närhet också våga det. Så kör på! Motivera andra genom ditt sätt att vara. Peppa och älska andra för att dem är så bra. Alla har vi olika stora och olika små "fel" eller "olikheter". Det vi har gemensamt med resten av världen är att ingen är perfekt. Och det är OKEJ. Så gå ut i världen med ett nytt leende idag. Var dig själv med alla dina rätt och fel och ta emot varje dag som en unik gåva, för det är vad det är. Och hela DU är en gåva som världen har fått. Kom ihåg det.

Gud välsigne dig.
 
 


Kommentarer
Emelie

Tack Sofia det behövde jag!

2014-02-11 @ 14:42:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0