Dagen idag ;P

Jaa, kom hem igår från Örebro där vi firade jul me Delhag-släkten ;)
När vi kom dit var det ett fulldukat julbord med allt man kan tänka sej som väntade ;)
människorna som va sär va min faster, min farbror och hans fru, farmor och farfar, min kusin Ulrika och min kusin Anders med sin fru och mitt kusin barn som var överlycklig övar att det ar jul ;D
han va otroligt spänd på att öppna sina paket som låg under granen och gick runt och kikade i fönstrerna om det fanns ngn tomte där ;P <3
Han är för söt ;) <3 inget annat än julklapparna och tomten intresserade honom särskillt mkt ^^
Julbordet var as gott och vi pratade om allt som vanligt ^^ alla i min släkt snackar väldigt mkt och de älskar jag! ;D <3
Det är knappt tyst en ända gång och det är ju skönt i vissa stunder ;P
Julklappsutdelningen blev lyckad med pappa som tomte ;P
han lyckades t.o.m. lura sin syster konstgt nog :P
Vi har även sjungit och spelat mycket för alla som va där ;)
Mysigt att alla sjöng med också! :D <3
jaa.. julafton var lyckad med andra ord! :D <3
Juldagen var också lyckad;)<3
as god frukost hemma hos min farbror och faster med smoothie och gott bröd och massa mums;D
sen drog vi hem till farmor och jag satt som klistrad till min bok som jag fick i julklapp ;) <3
Den heter "Liv utan gränser" och är skriven av Nick Vujucic som är en av mina idoler.
Han har inga armar eller ben, men han är glad för det han har och han lever sitt liv med Gud som sin ledare.
Boken handlar om hans liv och medans man läser om hans liv och det han tror Gud har tänkt för honom skriver han samtidigt riktat till den som läser att man är fin som man är och att man ska våga satsa på alla sina drömar och mål i livet, för att det är Gud som har gett oss drömmar och man kan göra allt om man bara tror och lever med hoppet<3
Jag fick även en notbok fylld med in fina sånger! :) <3 okej, alla är inte as bra, och det är en oääändlig blandning men det är för det mesta bra låtar, och den e sjuukt tjock (enligt mej) också^^
här är en av dom:






Denna låten är baserad på dikten footprints in the sand,
som handlar om en man som en gång har en dröm.
han drömmer att han går på en strand med Gud, han ser hela hans liv uppenbaras över himmelen och ser också fotspår i alla stunder han upplevt.
han ser att det är två par fotspår på de flesta ställen, men när han var inne i de mest svåra situationerna såg han bara ett par fotspår.
Han frågar Gud: Men herre, du är med mig hela tiden under mina lyckliga stunder, men när jag var i mina allra svåraste stunder så fanns du inte där, vart var du?
Då svarar Gud: Mitt barn, jag är alltid med dig, jag kommer alltid vara det. När det är två par fotspår så är ett par dina och ett par mina, men i dina svåraste stunder, där det bara finns ett par fotspår, där bar jag dig.

Detta var bara en sammanfattning som ja skrev nu, dikten är mkt bättre än såhär, men den vill säga dej något.
Även om du inte tror på Gud, så finns han för dej och han vill gärna komma in i ditt liv om du väl släpper in honom.
our God is an aweome God, remeber that! ;)<3

om ni ser mi ngn gång, och märker att jag oftast är glad, för det är jag ;) så är det för att jag lever ett liv med Gud och jag vill göra allt som han har skapat mej för att göra. Jag vet ni tycker nog att jag är en sån där typisk kristen eller liknande, men jag har faktiskt upplevt saker som ni aldrig kommer tro på om jag sa de. eller skulle du tro på mej?
I så fall, om du vill veta varför jag är så säker på att Gud finns-ör det är jag-fråga varför. Jag svarar gärna i de flesta situationer, för jag vet att Gud är med och hjälper mig vad som än händer:) <3

Tack att ni läser min blogg ;) <3

Skriv gärna ngn söt kommentar :) <3

Pusshej!

// Sofia




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0