Gatlyktor längs vägen....

Jag jobbar som reklamutdelare, ja vet, låter dööödstrist!
vilket det kan vara i vissa situationer;)
Men det är faktiskt oftast rättså gött!
man får liksom nåra timmar för sig själv
och bara åt att gå runt i kvarteren och tänka medans man delar ut reklam.
Det jag har gått och tänkt på är gatlyktorna..
haha ja vet, ja e lite mysiko av mej..
Men de ja har tänkt på att gatlyktor kan vara en symbol för kristna!
Gud är vägen, vi är gatlyktorna.
Ljuset som lyser från gatlyktorna är en symbol för Jesus.
Jesus är ljuset inom mej, och jag kan hjälpa någon att hitta vägen (Gud)
genom att visa mitt ljus från min lykta.
Tillsammans med hjälp av oss och Jesus lyser vi upp vägen till Gud,
och vem vill inte gå på en ljus väg?
Jag tror ni tänker som mej;
att när man är ute och går på kvällen och någon av gatlyktorna är trasiga och inte lyser,
då tycker man det är oerhört mörkt just där..
och detta kan vara en symbol för en som inte har hittat ljuset än.
Gud är strömkällan och vägen.
Jesus är gnistan som förs vidare genom oss och visar vägen.
Det var budskapet för dagen.
DU är som en gatlykta som kan lysa upp Guds väg för någon annan och dej själv.
Gud är ljus, inget mörker finns i honom.

Gud välsigne er!

Amen.

//Fia



Kommentarer
Liinnann! :D

MÅSTE DU VARA SÅ DUKTIG PÅ ATT SKRIVA?!?!? <3 PUSS! <3

2011-01-28 @ 18:19:52
URL: http://liinnann.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0