Uppmuntrande...

Hej på er :)

Fick en vääääldigt "fin och uppmuntrande" kommentar här om dan!
personen som skrev tyckte att jag skulle sluta skriva om någon som hade
"dött" och skriva om mitt eget liv istället..
till den personen som skrev det vill jag bara säga en sak:
min tro är mitt liv!

är inte en blogg till för att skriva om sitt liv?
Jo!
Därför skrivar jag om min tro!
något problem med de?

Låter som jag är as sur,
de e ja inte.
jag är mer jätte chockad,
det är som om någon skulle komma fram
till dej och stirra dej i ögonen och kritisera det du brinner för,
och säga att du ska lägga av med det!

Och vad tror du man svarar då?

Om  en person kommer fram till en t.ex. as bra dansare om verkligen BRINNER för dansen och som har hört tusentals gånger att "du är awesome" "cheese va grym, du är" blablabla..
så säger denhär personen:
-sluta dansa.
då e de ju SJÄLVKLART att dansaren som brinner för att dansa,
(som verkligen älskar detta påverkas av dessa två ord från EN person
när den hört fler positiva grejer än dessa två negativa ord)
Säger "javisst, klart jag slutar dansa, om du inte vill att jag ska de!"
.....
.....
.....
precis.. NEJ!
KLART DET INTE BLIR SÅ?!
TVÄRTOM!
Dansaren dansar ÄNNU mer för att bevisa för denne person att han/hon har fel!
och det är precis det jag ska göra,
för personen som skrev kommentaren säger faktiskt egentligen åt mej att sluta skriva om mitt liv.
och vad är en blogg till för?
JO, för att skriva om sitt LIV!

Jesus är min herde,
mig skall inget fattas,
han låter mig vila på gröna ängar,
han för mig till vatten där jag finner ro.

vet inte varför jag skrev det mitt i allt,
men kände att folket som läser detta skulle läsa ett litet bibelord mitt i allt:)

Jag känner mej trygg i min vardag för att Gud leder mig på de rätta vägarna.
Jesus gör fotspåren som jag sedan kan gå i.
Gud skapade livet,
alltså vet Han mest om livet,
och han är min guide genopm livet..
då borde jag väl känna mej trygg?
när jag har en sån vägvisare?
som t.o.m. skapade livet?

Och du som kommenterade, här är mitt svar alltså:
NEJ! aldrig att jag SLUTAR skriva om mitt liv.
Jag vet att du skrev att jag skulle börja skriva om mitt liv,
men det är ju precis det jag gör?
Gud välsigne dej, och jag ber för att du ska inse
varför jag skriver om min tro hela tiden.
Han har en plan för dej också,
och så småning om kommer du inse det.

jag vet att vissa av er tänker såhär:
men hallå, jag lever utan Jesus i mitt liv,
och jag har det bra,
varför ska man tro på honom då?
då ska jag bara säga er:
man kan leva utan Jesus,
men inte dö utan Honom.
tänk på det.
Om man lever sitt liv med Jesus
kommer man få mer äventyr än om man inte gör det,
kan jag också lova!
jag upplever äventyr varje dag.
Jag går i Jesus fotspår,
Jesus som tog ALL världens synd på sej!
Han dog för DEJ!
Jesus, Guds son!
Han dog för just DEJ!
ja vet, det är as svårt att fatta,
men de påminner lite om en sann berättelse om två syskon,
Han älskar dej lika mycket som dessa två älskar varandra.

Systern hade fått en slags sjukdom och behövde mer blod,
och då frågade läkarna hennes lillebror om han kunde ge blod till sin syster
för att hon behövde mer blod, som skulle vara från en familjemedlem.
han tänkte lite,
sen kollade han upp på läkaren med tårar i ögonen och sa:
-okej då, jag gör det för min syster.
Så han kördes in på ett sånt där patientbord till ett rum där hans syster va,
dom kopplade in alla slangar och allting och han såg blodet föras över från
honom till hans syster som var medvetslös.
Efter ett tag vände han sej om till en av läkarna och sa tyst
-kommer jag dö direkt nu?

Tycker den historien är så rörande,
han fattade ju inte att han bara skulle ge lite blod till hans syster,
han var beredd att ge sitt liv för att hans syster skulle leva!
Tänk att detta är du och Jesus,
men han ger sitt liv för dej.
borde inte han älska dej rättså mycket i så fall?
Svar: JOHOO!
plus att han dog för HELA VÄRLDENS SYND!
fatta vilken grej?!
Han dog för att DU skulle kunna bli frälst.

Frälsningen är gratis,
men den kostade Jesus livet.
Amen.

Gud välsign er männiksor,
och ingen kan få mej att sluta skriva om mitt liv.

Ha de bäst!

Puss!

//Fia









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0