lite tankar om tro.

Hejsan mina fina bloggläsare! :)

härligt att ni läser, det gör mej glad :D

I helgen har jag varit på återträff för ett läger jag var på i sommras,
mycket trevligt, och härligt att träffa folket igen :D
helgen innehöll god mat, mycket kramar, en sjuuuuuuuuuuuuukt bra predikan,
AS BRA lovsångsteam, Sunrise Radio, och mycket mer :)

Men det var inte det jag skulle vilja dela med mej av just nu, för jag fick lite tankeställare idag,
om min tro:

Jag tror, och det vet de flesta som läser min blogg. Jag tror på Jesus, att Han är Guds son.
Men ni kanske tror att jag är 100000000000000000000000000% säker heeela tiden,
för varför tror ni att det kallas tro i så fall?
Alla som tror på något tvekar någon gång, alla har nog tvekat på något. Det kan vara att man
tvekar på vad som helst mellan himmel och jord, allt från mindre saker till större saker.

Denna helgen, har en inte-tveka-period åter igen tagit eld inom mej,
jag kan iofs inte föreställa mej mitt liv utan min tro,
men nu känner jag att jag måste göra något.
Hörde på en predikan denna helg som gått att om vi kristna i Sverige
fortsätter så som vi gör just nu, så kommer alla kyrkor ha stängts om 40 år.
Just när jag hörde det insåg jag att jag måste sluta tänka "det gör någon annan..."
Det är JAG och DU som måste ta intiativet, och GÖRA något!

Som det sas i predikan:
Vi ska bära fanan, budskapet, och det är VI och ingen annan som ska göra det.
Det är vi som ska ta risken, tro stavas R-I-S-K, och det vi
som ska springa runt med fanan och berätta nyheten för folk,
nyheten som har varit aktuell i runt tusen år,
Jesus har dött och tog alla världens synder på sig genom sin död på korset,
för att vi skulle få syndernas förlåtelse.
Det är vad jag kallar en bra nyhet, och det är vårt uppdrag som kristna att
dra med oss folk, och få fler att få info om detta.
Bär fanan du också, och hjälp till att sprida Guds rike!

Förstår ni hur mycket Gud älskar oss?
Det gör inte jag. Jag kan inte ens ana hur mycket han älskar oss!
Tänk efter, han offrade sin enda son för att han skulle dö för oss,
för att vi skulle kunna komma till Gud och leva ett evigt liv i Hans ära
med Honom i himlen!
Det är ungefär som att en förälder slänger sitt barn rätt in i döden för att rädda
några som inte alls är värda det priset egentligen..

Men Han gjorde det, Jesus svettades blod för att Han kände sig så övergiven
kvällen innan han korsfästes. Han skrek från korset:
"Min Gud, min Gud, varför har du övergivit mej?!"
fatta vilken ångest! fatta vilken smärta! fatta vilken kärlek!
Jesus, Guds son, kände sig övergiven just i det ögonblicket Han höll på
att dö, men jag har också kännt så en gång, jag höll inte på att dö,
men jag kände att jag var övergiven när jag som mest behövde Guds lugnande famn.
Men Han räddade mig, lika väl som när Jesus räddade livet på världens folk.

Jag är djupt älskad, och det är du också.

säg dom orden för dej själv:

Djupt älskad.



Det är vad du är! :)
Gud älskar dej, och tusen tack att du läst! :)

Gods blessings! <3


Pusssss :*

och kom ihåg:



Bär fanan!
Kämpa för att Guds rike ska spridas! :)


Ha det fint!

// Fia :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0