En liten paus i vardagen...

God afton folket!

 

Har just stått ett tag och stekt lite kyckling,

inte gjort något speciellt liksom...

innan var min fina vän Linn här och vi pluggade lite,

har varit en ganska vanlig vardag liksom...

 

men vad är en vanlig vardag?

hmm....

antagligen en sådan dag jag haft idag,

vaknade lite för sent,

käkade frulle,

lirade lite piano,

tog cykeln mot plugget,

va i plugget,

käkade lite,

stack hem och va med Linn ett tag,

och nu har jag stekt kyckling och skriver ett litet blogginlägg! :)

 

En liten paus mitt i den vanliga vardagen.. det tror jag vi alla behöver någon gång.

Bara stanna upp och tänka lite,

kanske läsa lite, skriva av sig lite om man har mycket man tänker på..

kanske skriva en låt?

 

Gjorde faktisk det för någon timme sen, skrev en låt asså..

det är så gött att skriva mucik, för då får man liksom ut en känsla eller vad nu låten handlar om, både i ord, toner och uttryck och allt liksom.. svingött helt enkelt!

 

Som sagt.. tror nog att alla behöver en paus i vardagen.

Vi är inte skapta för att vi ska stressa oss igenom vårt liv,

och när du väl stannar upp kommer du förstå hur galen du är.

Du kommer förstå hur du stressar runt,

du kommer förstå hur mycket du behöver en PAUS.

jasså, du vet inte vad det är??

Näe, det visste inte jag heller ett tag..

Men när jag fått reda på det så kom jag på hur utmattad jag var just då.

 

Vi behöver slappna av för att fatta hur vi egentligen mår,

var uppmärksam mänka,

DETTA GÄLLER DIG!

planera din tid lite mer,

och börja planera in tider då du inte gör någonting.

inte hela dagar kanske, men allt ifrån 5 min till 1 timme

beroende på hur mycket du gör hela tiden.

 

alla behöver vi tid att andas,

tid att lyssna till tystnaden,

tid att vara själva,

tid att bara vara.

 

Kom ihåg det.

 

Vet du?

Ta nu en kopp varm choklad, kaffe, te eller liknande.

Vira en filt runt dig och lyssna på musik du älskar,

sån där musik som man bara mår allmänt bra av!

gör det, det är för din egen skull.

 

För vet du?

Även du behöver en liten paus i vardagen.

 

Blessings.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0