HOpsAnsA :D

Hejsan folket! :D

 

Såg just hur länge sen det var jag skrev ett inlägg och ber om ursäkt för att jag inte skriver oftare..

frågan är vad jag ska skriva om denna gång, kanske lite musiktips? :D

Here we go!

 

Syrran och jag hittade massa gamla lp-skivor igår som vi kollade igenom,

dock har vi ju ingen sån "maskin" som man spelar dom i, men fodralem är as snygga!:D

Hittade bl.a. ett band som heter "Take 6", jag sökte upp det, och upptäckte att dom var ju hur grymma som helst!! :D helt sjukt, man typ njuter bara av det, helt underbart, så jag tänkte lägga upp några mysiga låtar med dom! ;)

 

 

visst äre bra?! :D här kommer en till :) och detta är helt galet bra, det är STEVIE WONDER OCH TAKE 6!!!

underbart. lyssna.

 

 

synd att det inte var så jätte toppen bra kvalité, men jag myser ändå! :)

 

Tänk vilken tur att det finns musik. Jag tycker på något sätt att det är det enklaste sättet att ära Gud på.

Det är liksom bara att köra på! det spelar ingen roll om det låter falskt eller fult, det viktigaste är att det kommer från HJÄRTAT. om man sjunger/spelar fint, men det inte kommer från hjärtat, vad är det då? oäkta. det är isf MYCKET BÄTTRE att spela/sjunga HUR FALSKT SOM HELST, bara det som sagt kommer från hjärtat. Hur sjunger eller spelar man från hjärtat då? jag säger som på mc donald's reklamen, Ingen big deal.

Gud vet när du vill lovsjunga Honom, och Han tar åt sig äran om du bara bestämmer dej för att "Detta är till dej Gud." det behöver inte bara vara lovsång eller böner, du kan lika gärna baka kladdkaka eller vad som helst och det ärar Gud lika mycket det! jag brukar ofta säga lite snabbt på morgonen "Gud, denna dag lägger jag i dina händer, låt mej ära dej med att leva denna dag." Nu sitter en del och suckar och tänker, slutar hon aldrig med sina påhitt! men vet ni varför jag skrivar det? för att det är sant. Jag låter Gud styra mina dagar, för Han vet bäst. Han är hur awesome som helst! många tror att Han är en skäggig gubbe som sitter på ett moln som svävar omkring i luften och kanske spelar lite harpa med änglarna. Visst, det kanske Han gör ibland, men han är lite mer aktiv i VÅRA liv än så! Han är inte självisk, Han hjälper när vi ber om hjälp. Han vill alltid vårt bästa och Han hjälper dej mer än du tror.

här är ett bra exempel;)

 

 

det är sant, Han skyddar oss.

 

Tycker att ni kan lyssna på lite "feel-good-musik" idag! :D då mår man verkligen alltid bättre!

typ Miss Li, Stevie Wonder, Musikalmusik i mitt fall;D

slå på lite go musik och njut av dagen! ty ingen dag kommer åter igen, tänk på det ;)

carpe diem.

 

Gud välsigne er!

 

// Fia

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0