salt-inte vatten

Efter en sjukt härlig lång helg på Teenstreet nordic 2012 så ska jag skriva ett inlägg!

Hoppas ni ursäktar mitt långa uppehåll, har så fullt upp hela tiden ;)

men men, inläggets tema är "salt-inte vatten"

och vad betyder detta?

 

Var tvungen att skriva ett inlägg om det när jag hörde det på unite12 som jag var på över nyår,

för att mest peppa er, men även för att få er att förstå att det inte är vi som ska vara vattnet.

 

Jesus är min "passion i livet", han är den som får mej att va "sådär alldeles lycklig"

för att hjälpa alla andra dendär dagen som alla tycks ha en "bad day",

han ger mej all den kärlek jag behöver, faktum är att Han är den som ger mest kärlek av allt och alla som existerar! Han är vattnet, Han är vattnet som omger oss. Han är kärlekens hav, och om man låter Honom komma in till sitt hjärta så kommer man sedan simma runt i detta oändliga hav av kärlek.

 

Vad innebär det då att vi kristna är saltet?

jo, ni vet när man käkat mat som är väldigt salt, då blir man törstig. man vill ha vatten!

That's the point!

Om vi kristna reste oss upp och slutade stänga in oss, så mycket som vi tyvärr faktiskt gör i våra församlingar, skulle vi kunna få fler folk att törsta efter Jesus! att bli behövande efter det sanna VATTNET!

Hur är vi saltet tänker ni?

Vi är helt enkelt oss själva, vi beter oss som kristna.

Vi ska helt enkelt få folk att se en liten bit av Jesus genom oss.

Jesus var barmhärtig, han hängde med de som var lite sådär "utstötta".

Han umgicks med tullindrivare, horor och alla som var utstötta av samhället.

det är det vi ska göra! Visa kärlek till alla.

En vacker dag är jag säker på att de kommer fråga "vad är det som är så speciellt med dig egentligen?"

och då berättar man, att man har fått ta del av vattnet.

Jag har smakat av Hans vatten, och det är därför jag är så fast besluten. Jag har beslutat att följa Jesus, för Han är allt jag behöver för att jag ska kunna överleva.

Han är vattnet som släcker min törst, och till Hans ära så ska jag försöka vara saltet.

 

Hjälper du till?

 

Gud välsigne er,

och kom ihåg-var saltet, det är inte ni som ska frälsa folk, det är Jesus.

Jesus ska vara vattnet, inte ni.

 

// Fia

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0