taggar till tusen!:D

hej på er fina människor!
 
Tänkte skriva ett litet inlägg nu när jag har tid över,
har haft fullt upp med grejer hela veckan känns det som,
och idag, trots att det är lördag, så var det en obligatorisk skoldag, PB-dagen, vilket innebär att alla påmin skola är i skolan trots att det är lördag och gör reklam för alla 9:or som ska välja gymnasie:)
 
Det var faktiskt jättekul!
mesta av tiden satt jag med nårga mysiga klasskompisar i matsalen och lirade:)
stört kul!
 
och nu.....ikväll.....ska jag till LONDON!
kommer bli feeeeeeett!
ska gå på musikal och Stomp, shoppa julklappar och njuta av den fina staden,
kommer nog bli hur kul som helst!
åker dit med min kusin och våra mammor för att vi slutade 9:an i våras,
gött.
 
känns dock som evigheter sen man gick på högstadiet trots att jag inte gått på gymnasiet mer än några månader!
 
har tänkt mycket på hur konstigt livet är under senaste tiden,
det har sina uppgångar och nedgångar,
sina berg och sina dalar.. därför är det gött att bara släppa vardagen ibland.
åka iväg, kolla på musikal(i mitt fall), och bara liksom njuta av livet och lämna jobbiga grejer som hänt bakom sig.
detta kan bli lite terapi för mej tror jag, vilket är sjukt gött.
man får annat i tankarna och upptäcker åter igen livsglädjen.
 
 
har kommit på att när jag är deppig så hjälper det så mycket att bara slå på musikalmusik. Det kallar jag må-bra-musik. ni som inte gillar musikal förstår jag mej inte på, men jag antar att ni också har någon typ av musik som får er att må bra.
 
Det är något speciellt med musik, det kan få den gladaste personen att deppa ihop eller den deppigaste personen att bli glad. Den kan beröra djupt i hjärtat. Den kan vara minnen. Den kan vara hjälp. 
 
Musik. Vad vore världen utan musik? 
tyst. tom. känslolös. 
 
Jag brukar uttrycka mycket av mina känslor i musik,
särskillt när man hittar en musikallåt som stämmer in på ens liv,
då sjunger jag minnsan. 
 
älskar ju att spela teater också så jag lever mej ibland in lite för mycket i låtarna,
men det kanske är positivt,
jag vet inte;)
 
Men den bästa sortens "musik" är lovsång.
För det är inte riktigt musik, 
det är så mycket mer.
Det är inte simpla sånger,
det är tillbedjan.
 
Det är en stund då man bara sjunger ut i tacksamhet eller i längtan till Gud.
Visst, det lät kanske lite skumt.. men det är det inte. Det är något av det härligaste som finns.
Att bara sjunga i Guds ära. Det är så starkt och det är så mycket känsla i sångerna och i orden.
Det är inte bara vanliga sånger, det är ord som blir levande när man sjunger dem, levande pga att sången inte sjungs för publik, inte för dig själv, inte för världen, den sjungs för GUD och endast Honom.
 
det blev tillslut ett inlägg om lite lovsång märkte jag,
men det är så gött, för man kan bara släppa allt och bara tacka genom toner och ord man sjunger, hur otroligt underbar Gud är.
 
Jag är tacksam för allt jag har. Utan Gud hade jag inte haft något,
utan Gud hade jag inte funnits idag,
utan Gud hade jag inte funnit meningen varför jag lever.
Anledningen jag har är att jag lever för HONOM. för att jag ska kunna sprida Guds rike tillsammans med mina andra syskon här i världen. Jag kallar alla andra kristna för syskon, för vi alla hör ihop i hjärtat, vi är som en stor familj. Mina bröder och mina systrar, tillsammans ska vi lovsjunga. Tillsammans ska vi be. Tillsammans ska vi överleva och endast tillsammans går det att sprida Guds rike.
 
En för alla, alla för en.
 
Nu ska jag snart åka till London,
komma iväg från Sverige.
Komma iväg från lite saker som jag går runt och tänker på.
Bara njuta av livet några dagar,
bara ha det allmänt gött med tre personer jag älskar av hela mitt hjärta.
 
bara leva lite, ska bli as gött.
 
ha det så bra nu, dessa dagar fina folk.
vet inte när jag skriver nästa gång,
men det är efter nästa onsdag i alla fall:)
 
Blessings!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0