Together, we can make a differens.

Heej folket!:)
 
satt på ett möte för ett tag sen och fick en tanke,
så jag skrev ner detta i mobilen:
"livet är som en fotbollsmatch. Man kan inte stå och förvänta sig att ett mål görs,
man måste röra på sig och vara med i spelet, för då sker mer och bättre samarbete, om alla spelare hjälper till på sitt sätt och fler mål görs. Ta det som en liknelse. Det är SÅ vi ska sprida Guds rike, så att fler och fler får se Gud pga att vi sprider budskapet och är med i matchen!"
 
Jaa. Vi sitter och klagar. 
 
Kristna i Sverige ses det ner på, 
folk har falska tankar om kristna,
och varför?
Vi syns för lite.
 
Visserligen finns vi i samhället,
vi hjälper till och allting,
men vi märks inte så jättemycket egentligen.
 
Vi behöver synas mer,
vi behöver ge oss ut i matchen och möta världen
och sprida budskapet om Han vi tror på och säga att HAN LEVER!
hur ska världen få reda på det annars??!
 
Vi om några måste väl sprida det till världen?
och hur gör man det för att inte vara för påträngande?
 
Man börjar med de i sin närhet.
De man känner väl, som litar på att man talar sanning,
de ska vi börja sprida budskapet till,
de i vår närhet som inte har en tro.
Då kan de i vidare starta en kedjereaktion,
och då kommer det hända något.
Då kommer det kanske för en gångs skull startas något i Sverige.
Något stort. STORT.
 
Något stort. Oerhört stort.
och vad är nu detta?
Jo, det kommer bli ett helt annat land att bo i,
för Gud kommer kunna jobba genom människor och sprida sitt rike
och sin kärlek. 
 
"The meat is in the street, guys!"
 
Så vi måste samarbeta nu, 
vi måste göra detta tillsammans.
 
"En för alla, alla för en" som de säger i de tre Muskitörerna,
vi behöver vara spelarna.
Vi behöver va spelarna som genom samarbete och passningar tillslut når målet
och istället för att få poöng, får vi en ny spelare med i laget.
 
Och tillsammans ska vi kämpa mot denhär världen,
så att förändring sker.
 
Så att Gud kan göra det han vill genom oss,
och så att vi börjar sjunga den Nya sången.
Vilket betyder att vi börjar leva annorlunda med Gud i fokus.
Vilket betyder att vi börjar visa kärlek och respekt.
Vilket betyder att vi kommer börja göra stor skillnad tillsammans.
 
Ensam är du inte stark,
men tillsammans kan vi flytta berg.
 
Så tänk på det,
ta med det till era församlingar,
för jag vill se detta hända.
Jag vill se Sverige kristet igen,
Jag vill ha min röst hörd,
för jag VET att Jesus lever och att Han älskar oss.
Jag VET att detta kommer ske,
om vi alla bara tar oss i kragen,
sprider detta budskap
och samarbetar!
 
Gud välsigne Svenskafolket.
 
Tack för mig.
 
 
together, we can make a differense. 


Kommentarer
Johan

Riktigt bra! Läste några av dina blogginlägg, grymt bra.

Svar: man tackar broder! Det är mest Gud som skriver genom mig, så glöm inte att tacka Honom också ;) Frid! :D
-sofiadelhag.

2013-07-30 @ 03:30:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0