något värt att leva för.

hejsan människor.
 
Ni vet sånnadär deppiga dagar man kan ha?
När allt känns mörkt och man bara vill skrika ut all smärta och kasta krukor in i väggen?
Det är bra med sånna dagar. 
 
Se mig, 
hör mig,
rör mig,
hur svårt kan det va?
 
men då märker man efter ett tag att man har så mycket gott som överväger det jobbiga.
 
Man har så många vänner som finns där,
det finns så mycekt kärlek runt omkring dig. 
 
Alla tar sig tid att prata med dig,
att krama dig,
ni vet, det man behöver när man mår dåligt.
 
Alla har det så någon gång,
det är därför man ska kolla i ögonen på personen du frågar "hur mår du?" till.
ögonen döljer inget,
inget.
över huvud taget: inget.
 
man ser direkt på en person som "ser glad ut" att de inte mår bra om man tittar i ögonen och ignorerar fasaden de skapat genom att le. 
 
 
Tack min familj och mina vänner för att ni visar så mycket kärlek. 
förlåt att jag skriver det här,
men jag hoppas ni läser det.
 
 
Jag älskar er.
 
 
och vet ni?
Ju mörkare natten är, desto närmare är himlen.
det ljusnar alltid tillslut.
 
 
The sun'll come out tomorrow.
 
 
allt handlar om fokus.
om du fokuserar på det dåliga så mår du dåligt,
men om du istället öppnar ögonen och fattar att du har så mycket mer som är gott i ditt liv, som är underbart, som är bra, då kommer du fatta att du har något värt att leva för.
 
Livet har en mening, och det är att leva för andra och med andra. De som älskar dig, det är dem du ska omges av för att må bra.
 
Vet ni? 
 
Ni är underbara och fina precis som ni är.
 
dessa dagar ser man alltid ner på sig själv,
men gör inte det.
fråga familjen och dina vänner vad de tycker om dig,
det är antagligen tvärt emot va du tänker de stunderna.
 
De älskar dig och vill dig ditt bästa,
det är därför du ska hänga med dessa människor när du mår dåligt.
 
För då känner du att du har en anledning till att leva, trots att världen ibland faller ihop.
Du kan bygga upp den igen med deras hjälp och med hopp, hopp om att det kommer en ljusare morgondag.
 
 
What doesn't kill you makes you stronger.
 
 
 
Bl.a. dessa gör mig stark, underbara människor.
tack. <3
 
många andra är också sånna där gör-så-jag-mår-bra-människor, sånna människor man blir glad av att hänga med direkt, även om man mår skit. de bryr sig, och det är värdefulla relationer.
 
har ni också sånna människor som ni bara direkt mår bra av?
häng mer med dem, då ser ni plötsligt att livet inte är så tokigt i alla fall.
 
Blessings. 


Kommentarer
Angelica

Tack så jättemycket fia!
det här inlägget hjälpte mig genom den här dagen.
May the light always shine for you, so you can keep bring it to others, who might need it even more.

Svar: åh, det var så lite Angelica :) gött att du tar dig tid att läsa:) kram!
Sofia Delhag

2012-09-17 @ 20:22:43
angelica

Alltid!!
älskar din blogg

Svar: va härligt att höra :D ha det så bra hörru :)
Sofia Delhag

2012-09-17 @ 21:13:12
LinnzanLillskrutt;)

Sofia! Jag älskar dig och du ska bara veta hur glad jag är att du är min vän! Du är super duper bra och helt underbar! Pussar i massor till den sötaste och bästaste människan i världen!<3

2012-09-17 @ 22:34:12
hahah

gud existerar inte pajas

Svar: Jag tyckeg synd om dig som inte upptäckt det, ber för dig! :)
Sofia Delhag

2012-09-19 @ 03:15:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0