Aha-upplevelser. Uppbyggelse. Frihet.

Bibelskola Livskraft 2015/2016. 
Året är inte ens slut, men ändå har jag blivit totalrenoverad i mitt inre.
Så är det i alla fall det känns. Att vara fri. 
 
Mina förväntningar på mitt bibelskoleår var att jag skulle lägga en stadig grund för mitt framtida liv. 
Att lägga undan ett år för att hänga med Jesus kändes också bara allmänt gött, då jag är en lägermänniska, och bibelskola är ju typ ett läger i ett helt år. Ungefär. Men, som Gud alltid gör, tänker han större. Större. STÖRRE. 
Så jag tänkte dela med mig lite av vad som hänt under mitt år på Livskraft hittills. 
 
Jag kom till Ralingsåsgården full av förväntan. Jag och min pojkvän har valt att gå det här året tillsammans, då vi vill ha Jesus i centrum av vårat gemensamma liv både nu och i framtiden, och jag minns tydligt hur vi satt och fikade och skrattade första dagen och var supernervösa inför året. Med tuusen frågor i huvudet. Allt ifrån:
"Vilka är dessa 40 främmande människor jag ska bo med i ett år?" och
"Hur kommer jag vara efter bibelskolans slut?" och
"Vad kommer hända det här året?" etc. etc. 
Men jag kom inte bara med ett leende och höga förväntningar. Jag kom med ett otroligt trasigt inre. 
 
Under flera år av stress och ångest, som lett till allt från ätstörningar till självskadebeteende, mådde jag inte på topp. De flesta av mina tyngsta problem och sår från de senaste åren låg dessutom långt långt ner inom mig. Begravda någonstans där jag ville bli av med dem. Glömma. Gömma. Se bort ifrån. Men under detta året på Livskraft har jag just fått livskraft. Jesus har gett mig många "aha"-upplevelser och det har förvandlat mitt liv.
Efter att ha gått i kyrkan HELA mitt liv, har jag nu äntligen förstått vad det innebär att vara Guds barn. Jag är älskad av universums skapare. Wow. Det har fått förvandla och förnya hela mig. Jag lever nu i en frihet jag inte trodde fanns. Och Jesus har helat mitt inre, som bara han kan. Det där inom mig som jag tryckt undan, har sakta men säkert kommit upp till ytan. Jag har gråtit, jag har skrikit, jag har brottats med Gud på alla möjliga områden, men just nu sitter jag och är helt tömd. De där känslorna och såren jag hade när jag började Livskraft har fått läka och försvinna. Jag har inte haft en ångestattack sedan jag började bibelskolan. Jag har blivit fri från alla problem gällande mitt yttre och inre. Jag har lärt mig lyfta blicken mot Jesus i ALLA situatoner, och låta honom hjälpa mig. Jag har fått en mycket sundare relation till honom, och därmed har jag fått en sundare relation till mig själv. Och det är helt fantastiskt.
 
Nu är jag i ett skede där jag mår HELT bra för första gången sedan högstadiet. Jag är FRI från allt som tryckt ner mig, och jag har kunnat lägga över alla delar av mitt liv i Guds händer. Jag har lärt mig lita på Gud och vila i hans kärlek. Och hans kärlek är från och med nu min utgångspunkt i livet. Han gav mig livskraften tillbaka. Gav mig en mening och ett mål med allt jag gör. Och jag är såå taggad på mitt liv, för jag vet att Jesus bor i mig. Och när universums skapare bor i mig, fatta då vilket liv jag har framför mig. WOW!  

Avslutningsvis vill jag att ni lyssnar på den här låten och fylls med alla de sanningar jag har fått smaka på det här halvåret. 
För det förvandlade mitt litt liv och mina omständigheter, och det kan förvandla ditt. 
Om du vill veta mer om vad som hänt i mitt liv under året, skriv till mig på facebook. Detta är bara en bråkdel, och jag berättar gärna. 
SHALOM! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0