Lyssna, bara lyssna..

Jobbade idag, som ja kanske skrivit tidigare delar jag ut reklam ;)
Världens seeeegaste jobb, men helt okej med musik i öronen och tankar i huvet^^
Idag kom jag på en sak... Föreställ er detta:

Två kompisar står och hänger i plugget.
Den 1:a säger: Du.. jag vill berätta en sak... (och berättar en lång berättelse som verkligen tynger ner henne/honom)
*den andra reagerar inte*
Han/Hon försöker berätta igen, men kompisen lyssnar inte.
HÖR DU MIG?!! skriker han/hon tillslut så högt att den 2:a kompisen nästan hoppar till.
Den 2:a kompisen vaknar ur sina andra tankar och säger förvånat:
Sa du något till mig?

Detta händer flera gånger och det kan symbolisera dej och Gud.
Han är ingen sån som bara sitter uppe i himmlen och kollar ner på vad som händer.
Han kallar på DIG!
och det är ingen liten viskning som Han gör, Han ropar högt och försöker få kontakt!
Och precis som med kompisarna jag skrev om så lyssnar inte du, Gud berättar om att han vill komma in i DITT liv, men du lyssnar inte. Du kanske har gått till kyrkan, och du kanske HÖR vad dom säger i predikan, men det betyder inte att du LYSSNAR.
Höra och Lyssna är inte samma sak, höra betyder att man hör men inte tar åt sig. Lyssna betyder att man hör och tar åt sig, och det är en utmaning, jag vet, men om man bara låter sig dras in i det så är det tillslut inte lika svårt!

Jag är beroende. Beroende av Jesus.
Jag ber typ hela tiden, jag försöker leva upp till det han visar och säger för/till mig, men det är inte alltid lätt.
Men hela livet är en utmaning, det vet vi alla.
Det är därför det är bra att ha en vägledare som kan vara med en och stötta en, och visa vägen helt enkelt.

Slutet på dialogen mellan de två kompisarna jag skrev om var ju att den 1:a skrek: HÖR DU MIG?!!
och den 2:a sa: Sa du något till mig?
Detta är också en sak man kan tänka på.. man kommer för eller senare få någon slags kontakt med Jesus, om man bara låter sig dras in i äventyret "Livet med Gud"
Om ni inte lyssnar hör ni inte.
Lyssna=koncentrera sig.
Du behöver inte säga:
Sa du något till mig?
Om det är bara du i din ensamhet och du bara får upp en tanke i huvudet om något helt randome,
då tänker du säkert att de bara va du, men de kanske inte va de?
Ngn gång tänkt så?
Om de blir så ngn gång, lyssna.

Det var det jag ville säga:
Lyssna, bara Lyssna... :)

Gud välsigne er<3

Puss!

// Fia :) <3






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0